Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Valladolid (30)

2021

  1. Experiencias con disciplinas artísticas en el aprendizaje de dirección de empresas

    Aula de encuentro: Revista de investigación y comunicación de experiencias educativas, Vol. 23, Núm. 1, pp. 166-187

2018

  1. Motivational focus of international entrepreneurs in Spain: From early explorers to straggler exploiters

    Canadian Journal of Administrative Sciences, Vol. 35, Núm. 3, pp. 444-456

2015

  1. Experiencias de aproximación virtual a la empresa para estudiantes de ADE: La prensa

    Proyecto de innovación docente de la Universidad de Valladolid (UVa) de los años 2013-2014 y 2014-2015 (Universidad de Valladolid), pp. 337-338

  2. Experiencias de aproximación virtual a la empresa para estudiantes de ADE: Medios de Comunicación Audiovisual.

    Proyecto de innovación docente de la Universidad de Valladolid (UVa) de los años 2013-2014 y 2014-2015 (Universidad de Valladolid), pp. 839-842

  3. Information: The source of entrepreneurial activity

    Social Science Information, Vol. 54, Núm. 3, pp. 280-298

  4. La formación del concepto de resiliencia empresarial: Análisis cualitativo para el caso de los/as percebeiros/as de la cofradía de Baiona (España)

    Forum Qualitative Sozialforschung, Vol. 16, Núm. 3

2013

  1. Investors’ cognitive profile and herding

    Risk Management and Corporate Governance (Taylor and Francis), pp. 166-193

2012

  1. El desarrollo de nuevos productos a la luz y a la sombra de las capacidades dinámicas

    Cuadernos de Administracion, Vol. 25, Núm. 45, pp. 113-135

  2. Individual perception of different stimuli: Implications for managers

    International Journal of Business Science and Applied Management, Vol. 7, Núm. 1

  3. Information interests and exporting: The Spanish natural stone industry

    Journal of Management and Organization, Vol. 18, Núm. 6, pp. 845-857

2011

  1. Benchmarking in learning experiences in management: the conductor

    2011 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI)

  2. Business motivation and informational needs in internationalization

    Journal of International Entrepreneurship, Vol. 9, Núm. 3, pp. 195-212

  3. Empleo de mapas conceptuales como herramienta de enseñanza-aprendizaje en los nuevos Grados en ingenierías Industriales

    XIX Congreso Universitario de Innovación Educativa en las enseñanzas Técnicas: libro de Resúmenes

  4. Herding, information uncertainty and investors' cognitive profile

    Qualitative Research in Financial Markets, Vol. 3, Núm. 1, pp. 7-33

  5. Impact of business management students' cognitive profile on new teaching-learning tools

    INTED2011: 5TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE

  6. Introduction

    Managerial Cognition and Strategic Management: Rethinking Internationalization Strategies

  7. Managerial cognition and strategic management: Rethinking internationalization strategies

    Nova Science Publishers, Inc., pp. 1-231

2010

  1. THE USE OF THE ARTS IN MANAGEMENT TRAINING. IMPROVISATION, HUMOUR AND INTERPERSONAL SKILLS

    EDULEARN10: INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES

  2. The role of the entrepreneur in identifying international expansion as a strategic opportunity

    International Journal of Information Management, Vol. 30, Núm. 6, pp. 512-520