Ciencias sociales
Disciplina temática
Universidad Pablo de Olavide
Sevilla, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Pablo de Olavide (39)
2024
-
A Co-Created Assessment Framework to Measure Inclusive Health and Wellbeing in a Vulnerable Context in the South of Europe
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 21, Núm. 4, pp. 510
-
Alerta Cannabis: A Tailored-Computer Web-Based Program for the Prevention of Cannabis Use in Adolescents: A Cluster-Randomized Controlled Trial Protocol
BMC Nursing, Vol. 23, Núm. 1
-
Beyond exit, voice, and loyalty: the role of urban resistance in a deprived neighborhood of Madrid
Journal of Housing and the Built Environment, Vol. 39, Núm. 1, pp. 253-276
2023
-
Adolescents and youths’ opinions about the factors associated with cannabis use: a qualitative study based on the I-Change model
BMC Nursing, Vol. 22, Núm. 1
-
Análisis sociológico de contexto para la innovación docente en grados de Ciencias Sociales
Procesos de enseñanza y aprendizaje en la sociedad actual (Dykinson), pp. 93-102
-
Differences in the risk of premature cancer mortality between natives and immigrants in Spain
European journal of public health, Vol. 33, Núm. 5, pp. 803-808
-
Exploring perceptions of alcohol consumption in unlicensed public places among individuals aged 40 and over: A qualitative study across socioeconomically diverse neighbourhoods in Madrid, Spain
Cogent Social Sciences, Vol. 9, Núm. 2
-
Exploring self-exclusion as a gendered barrier in Spanish universities. A mixed methodological study
Women's Studies International Forum, Vol. 99
-
Factors influencing dietary inequalities among adolescents in Madrid and Bilbao: a qualitative research project
Gaceta Sanitaria, Vol. 37
-
Once More, with Feeling! Digital Campaigns and Emotional Candidacies in X in Andalusia and Castilla y León
Social Sciences, Vol. 12, Núm. 9
-
Recursos y utilidades "online" para el ejercicio profesional politológico: creando un repositorio colectivo
Conexiones digitales: las tecnologías como puentes de aprendizaje (Dykinson), pp. 141-159
-
Social Validity in Spain of the Mantente REAL Prevention Program for Early Adolescents: Social Validity of Mantente Real in Spain
Journal of Prevention, Vol. 44, Núm. 2, pp. 143-164
-
¿Profesionales digitales? Una aproximación al estudiantado de ciencias sociales
Conexiones digitales: las tecnologías como puentes de aprendizaje (Dykinson), pp. 662-688
2022
-
Can Argentines Be Programmatic Voters? Assessing the Influence of Policy Preferences in Argentine Coalitions Using the Propensities to Vote
Revista de Ciencia Politica, Vol. 42, Núm. 3, pp. 515-535
-
Enfoque de formación en inteligencias múltiples para la adquisición de competencias clave
Educación global en contextos formativos (Dykinson), pp. 31-45
2021
-
A science mapping analysis of ‘marginality, stigmatization and social cohesion’ in WoS (1963–2019)
Quality and Quantity, Vol. 55, Núm. 1, pp. 275-293
-
Análisis de género de las barreras en la promoción académica. Estudio de caso de una universidad argentina
Perfiles latinoamericanos: revista de la Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales, Sede México, Vol. 29, Núm. 57, pp. 279-307
-
Barreras y factores de éxito percibidos por el profesorado universitario: Diferencias por género y categorías académicas
Universitas psychologica, Vol. 20, Núm. 1
-
Del modelo médico a la pasarela: mujeres, discapacidad e imaginarios sociales
Actas de Coordinación Sociosanitaria, pp. 28-43
-
Educational workshops for the development of socio‐ emotional competences: a study in contexts of social vulnerability
Accessibility of vulnerability Groups: from ICTS to Emotions (Dykinson), pp. 71-80