Ciencias sociales
Disciplina temática
Universitat de València
Valencia, EspañaUniversitat de València-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (22)
2024
-
An ecological inference approach to the origins of proportional representation
Social Science Information, Vol. 63, Núm. 2, pp. 168-192
-
The populist ambivalence. Presidents and democracy in Latin America
Contemporary Politics, Vol. 30, Núm. 1, pp. 65-86
-
¿El género hace la diferencia?: perfiles de carrera en las presidencias latinoamericanas (1978-2022)
REIS: Revista Española de Investigaciones Sociológicas, Núm. 186, pp. 3-24
2023
-
Evaluaciones de Lula y Dilma en las élites latinoamericanas: de la transversalidad ideológica a la división
Revista mexicana de ciencias políticas y sociales, Vol. 68, Núm. 249
-
Presidential Approval, Tolerant Attitudes, and Economic Performance: The Case of Latin America
Political Studies Review, Vol. 21, Núm. 4, pp. 662-679
-
Research data from the article "The Populist Ambivalence. Presidents and Democracy in Latin America"
Zenodo
-
Research data from the article "The Populist Ambivalence. Presidents and Democracy in Latin America"
Zenodo
-
Spain as the EU’s ‘champion’ in Latin America: elites, government trustworthiness, and free trade
Journal of Contemporary European Studies
2022
-
El voto radical entre los jóvenes españoles: los casos de Unidas Podemos y Vox
Revista internacional de pensamiento político, Núm. 17, pp. 31-50
-
Friend or foe? When political elites evaluate foreign leaders
Revista Brasileira de Ciencias Sociais, Vol. 37, Núm. 109
-
IDEOLOGICAL CONGRUENCE IN LATIN AMERICA. A PROPOSAL FOR MEASURING THREE LEVELS OF POLITICAL REPRESENTATION: ELITES, CITIZENS, AND ELECTORAL PROGRAMS
Analisis Politico, Vol. 35, Núm. 104, pp. 63-90
-
¿Movilización de recursos o radicalismo desafecto? El apoyo a la protesta en Argentina: El apoyo a la protesta en Argentina
Perfiles latinoamericanos: revista de la Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales, Sede México, Vol. 30, Núm. 60, pp. 1-28
2021
-
COEDU-IN Project: an inclusive co-educational project for teaching computational thinking and digital skills at early ages
SIIE 2021 - 2021 International Symposium on Computers in Education
2020
-
Docufòrum: Quo vadis, cànnabis? Subs-tància, consums i informació
VI Jornades d'Innovació Educativa. Valencia, 16 de enero de 2020
-
Integration of people with intellectual disabilities in higher education
INCTE 2020. V Encontro International de Formaçãona Docência / 5th International Conferenceon Teacher Education
-
PELA-USAL: A Methodological Tool for the Study of Elites
Latin American Societies (Springer Nature Brazil), pp. 3-26
2019
-
Presentación
América latina hoy: Revista de ciencias sociales, Vol. 83, pp. 3-6
2018
-
El problema de la oligarquía en la "Política" de Aristóteles
Revista de estudios políticos, Núm. 181, pp. 69-95
2015
-
La participación de las mujeres en las spin-offs universitarias
Lan harremanak: Revista de relaciones laborales, Núm. 32, pp. 70-83
-
Mujeres en las spin-offs universitarias: ¿cuestión de género o cuestionando el género?
Libro de actas del V Congreso Estatal de Economía Feminista: Vic, 2, 3, 4 de julio de 2015