Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Cantabria (41)

2023

  1. Sustainable mobility learning: Technological acceptance model for gamified experience with ClassCraft in primary school

    Education and Information Technologies

  2. Uso y abuso de la tecnología en la infancia y adolescencia: el papel de la colaboración familia-escuela

    La alianza familia-escuela y su impacto educativo: elementos para la generación de políticas educativas basadas en la evidencia (Narcea), pp. 145-168

2022

  1. Analysis of digital self-presentation practices and profiles of Spanish adolescents on Instagram and TikTok

    NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 11, Núm. 1, pp. 49-63

  2. Contextual effect of school SES on reading performance: a comparison between countries in the European Union

    Compare, Vol. 52, Núm. 4, pp. 674-688

  3. Knowing how to share and to protect oneself: key factors on digital cybercritical education for children

    El profesional de la información, Vol. 31, Núm. 6

  4. Learn and Entertain: The Invisible Learning Processes of the Younger Generations in Social Networks

    Identity in a Hyperconnected Society: Risks and Educative Proposals (Springer International Publishing), pp. 199-212

2021

  1. Analysis of the prevalence type in the adolescents' social networks use by age and gender

    ACM International Conference Proceeding Series

  2. Contravalores del ethos digital percibidos por futuros formadores

    Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 69, pp. 57-67

  3. Diversidad cultural en las aulas: Percepciones discentes sobre los valores

    Avances en Educación, TIC e innovación: Aportaciones para la mejora empresarial y social: (Advances in Education, ICT and Innovation: Issues for Business and Social Enhancing) (Dykinson), pp. 155-160

  4. Explanatory factors of burnout in a sample of workers with disabilities from the special employment centres (SEC) of the Amica association, Spain

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 9

  5. Impact of COVID-19 Confinement on Physical Activity and Sedentary Behaviour in Spanish University Students: Role of Gender

    International journal of environmental research and public health, Vol. 18, Núm. 2

  6. Learn and entertain: the invisible learning processes of the younger generations in social networks

    Identity in a hyperconnected society: risks and educative proposals (Springer Nature Switzerland AG), pp. 199-212

  7. Privacidad en redes sociales: análisis de los riesgos de auto-representación digital de adolescentes españoles

    Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 79

  8. Using classcraft to improve primary school students’ knowledge and interest in sustainable mobility

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 17

2020

  1. Assessment and Modeling of the Influence of Age, Gender, and Family History of Hearing Problems on the Probability of Suffering Hearing Loss in the Working Population

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 21, pp. 1-15

  2. Creating realistic mathematics tasks involving authenticity, cognitive domains, and openness characteristics: A study with pre-service teachers

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 22, pp. 1-17

  3. Medical contexts in the teaching of Statistics to future medical graduates

    BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 36, Núm. 1, pp. 55-75

  4. Propuesta de una prueba de evaluación de competencias digitales para estudiantes de Educación Obligatoria (Ecodies-v2)

    Evaluación de las competencias digitales de estudiantes de educación obligatoria: diseño, validación y presentación de la prueba Ecodies (Octaedro), pp. 135-162

  5. Relación entre el uso de dispositivos móviles y el desarrollo de la competencia digital de seguridad al término de la Educación Primaria

    Jornadas Universitarias de Tecnología Educativa: Activismo y Tecnología: hacia una universidad comprometida con la educación crítica y emancipadora. Libro de actas, XXVII edición, Santander 26, 27 y 28 de junio de 2019