Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de León (615)

2024

  1. Analysis of Maternal Positions during the Dilation and Expulsive Phase and Their Relationship with Perineal Injuries in Eutocic Deliveries Attended by Midwives

    Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 4

  2. Anxiety, prenatal distress, and resilience during the first trimester of gestation

    Revista da Escola de Enfermagem da U S P, Vol. 58, pp. e20230290

  3. Análisis de la aplicabilidad de inteligencia artificial sobre la gestión de datos para valorar el riesgo de caídas

    Progreso en salud: avances y desafíos a través de la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 47-60

  4. Análisis del efecto de diversas técnicas de fisioterapia en el tratamiento de las agujetas: una revisión sistemática

    Progreso en salud: avances y desafíos a través de la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 109-118

  5. Application of machine learning algorithms in classifying postoperative success in metabolic bariatric surgery: Acomprehensive study

    Digital Health, Vol. 10

  6. Applying the Modified Ten-Group Robson Classification in a Spanish Tertiary Hospital

    Journal of Clinical Medicine, Vol. 13, Núm. 1

  7. Conservative Treatment of Sever’s Disease: A Systematic Review

    Journal of Clinical Medicine, Vol. 13, Núm. 5

  8. Correlación entre fascitis plantar y espolón calcáneo y valoración de los tratamientos existentes: revisión bibliográfica

    Investigación en salud: traduciendo descubrimientos en beneficios para el bienestar (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 185-193

  9. Cytotoxicity and concentration of silver ions released from dressings in the treatment of infected wounds: a systematic review

    Frontiers in Public Health, Vol. 12

  10. Desarrollo práctico de un sistema de recomendaciones para promover hábitos saludables: diseño e implementación

    Investigación en salud: traduciendo descubrimientos en beneficios para el bienestar (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 121-129

  11. Does Sex Matter to the Biomedical Approach in Clinical Practice Guidelines (CPGs)?: A Systematic Review of Methodology Documents Used in the Spanish National Health System

    Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 1

  12. Effects of the combination of exercise and education in the treatment of low back and/or pelvic pain in pregnant women: Systematic review and meta-analysis

    International Journal of Gynecology and Obstetrics, Vol. 164, Núm. 3, pp. 811-822

  13. Eficacia de diversas técnicas fisioterapéuticas sobre pacientes bruxistas

    Progreso en salud: avances y desafíos a través de la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 137-146

  14. Eficacia de la combinación de ejercicio terapéutico y educación en el dolor inespecífico cervical: una revisión sistemática

    Progreso en salud: avances y desafíos a través de la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 31-38

  15. Eficacia de la descomprensión nerviosa frente a la neurectomía para el tratamiento del neuroma de Morton: revisión sistemática

    Progreso en salud: avances y desafíos a través de la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 99-108

  16. Exploring eye-tracking data as an indicator of situational awareness in nursing students during a cardiorespiratory arrest simulation

    Nurse Education in Practice, Vol. 76

  17. Factors that affect the health of immigrants: Qualitative meta synthesis

    Public Health Nursing

  18. Gestión de cuidados y servicios de enfermería

    Gestión de Enfermería

  19. Immersive haptic simulation for training nurses in emergency medical procedures: Evaluation of the needle decompression procedure: HMD and haptics versus mannequin

    Visual Computer

  20. Implementation of serious games in nursing student education: A systematic review

    Teaching and Learning in Nursing, Vol. 19, Núm. 1, pp. 60-67