La igualdad entre géneros y la necesidad de un nuevo principio de acción. Aprendizaje y profesionalización en la educación superior
- Aguado Cabezas, Elena (coord.)
ISSN: 1699-597X
Argitalpen urtea: 2011
Zenbakien izenburua: Las mujeres, la guerra y la paz
Zenbakia: 6
Orrialdeak: 277-303
Mota: Artikulua
Beste argitalpen batzuk: Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia
Laburpena
This paper shows the marginalization of women in the professional field of university education, on the basis of the principal actions undertaken on this situation and the quantitative analysis thereof at present. In order to know on what marginalization depends and how it can be counteracted, it is required: 1.To understand the notion of fight against time. 2. To know the scope of the illustrated principle of equal education. 3. To know from what principles the marginalization of women depends. 4. To establish the way of changing these principles in conformity with women's own values.
Erreferentzia bibliografikoak
- Aristóteles (1973): Obras. Madrid: Aguilar.
- Escohotado, A. (1975): De pysis a polis. La evolución del pensamiento filosófico griego desde Tales a Sócrates. Barcelona: Anagrama.
- Kant, I. (1983) Pedagogía. Madrid: Akal
- Lafuente, Mª I. (1986): Teoría y metodología de la Historia de la Filosofía. León: Universidad de León. Secretariado de Publicaciones.
- Rousseau, J. J. (1964): Émile ou de l’éducation.París: Garnier.