L'Aprenentatge de coneixement especialitzat a través de l'anàlisi d'alguns conceptes del dret de família

  1. Morel Santasusagna, Jordi
Zuzendaria:
  1. María Teresa Cabré Zuzendaria

Defentsa unibertsitatea: Universitat Pompeu Fabra

Fecha de defensa: 2002(e)ko martxoa-(a)k 19

Epaimahaia:
  1. Pablo Salvador Coderch Presidentea
  2. Jaume Martí Llobet Idazkaria
  3. Roser Pintó Kidea
  4. Bertha María Gutiérrez Rodilla Kidea
  5. María Eulalia Amat Llari Kidea

Mota: Tesia

Teseo: 159483 DIALNET lock_openTDX editor

Laburpena

Aquesta tesi analitza laprenentatge de coneixement especialitzat a partir duna proposta teoricometodològica, de base lingüística i conceptual, centrada en làmbit del dret de família català. Lanàlisi empírica se centra en lestudi de les definicions destudiants universitaris sobre nou conceptes concrets al llarg de dos tests amb les mateixes definicions: un test a linici del període dinstrucció explícita i un altre al final. Lobjectiu principal és determinar si es produeix increment i precisió de coneixement en els tres mesos dinstrucció explícita de lassignatura. Lanàlisi de les dades confirma que es produeix una estabilització del coneixement més que no pas un increment. Aquesta estabilització sha de relacionar directament amb el període considerat i amb el fet que el coneixement previ (no especialitzat) dels conceptes sembla estar fortament arrelat en els estudiants i, per tant, en un període tan breu dinstrucció explícita és difícil dassolir el canvi conceptual a la manera dels especialistes.