ODS, saberes intergeneracionales y escuela rural
ISSN: 0210-0630, 2386-6322
Year of publication: 2023
Issue: 544
Type: Article
More publications in: Cuadernos de pedagogía
Abstract
Education continues to face the challenge of incorporating the global and citizen perspective in the school and social space. The reported experience makes visible the potential of Development Education projects with the adult and elderly population in the rural context, as well as their multiplier effect in rural schools by intertwining intergenerational knowledge that becomes a source of enrichment and mutual learning.
Bibliographic References
- Asamblea General de las Naciones Unidas (2015). Transformar nuestro mundo: la Agenda 2030 para el Desarrollo Sostenible, de 21 de octubre de 2015. Resolución A/70/L.1.
- Ayuso, A. (2000). La coordinación de la política de cooperación para el desarrollo española con América Latina en el contexto de la Unión Europea. (Tesis doctoral). Universidad Autónoma de Barcelona, España.
- Martínez Scott, S. (2014). La Educación para el Desarrollo en la formación inicial del profesorado. Estudio de casos en la asignatura Educación para la paz y la igualdad (Tesis doctoral). Universidad de Valladolid, Segovia.
- Quintano Nieto, J., Ortega-Gaite, S., y Tejedor Mardomingo, M. (2018). Aportes de los Programas Universitarios para mayores al Valor Social de la Educación a lo largo de la vida. Reflexiones a partir del estudio de un caso. Revista Fuentes, 20(2), 105-118.
- UNESCO (2016). Educación para la ciudadanía mundial: preparar a los alumnos para los restos del siglo XXI. UNESCO.