GIEC
Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias
Publikationen (275) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2024
-
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional
-
Changing Spanish preservice teachers' environmental attitudes with a citizen science program integrated in Environmental Education subject
European Journal of Education
-
Completing the progression establishing an international baseline of primary, middle and secondary students’ views of scientific inquiry
International Journal of Science Education, Vol. 46, Núm. 7, pp. 715-731
-
Cultural Adaptation of the Expectancy-Value-Cost Scale for Spanish-Speaking Students
Journal of Early Adolescence, Vol. 44, Núm. 6, pp. 707-731
-
Design and usability evaluation of a mobile app for elementary school inquiry-based science learning
School Science and Mathematics
-
Development and validation of a multiple-choice test for sustainability competence in primary school using the GreenComp framework
International Journal of Educational Research Open, Vol. 7
-
Dinamizadores STEM: alfabetización científico-tecnológica en el medio rural y zonas desfavorecidas
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Editorial: Diversity in the social sciences: researching digital education in and for the global south
Frontiers in Education
-
Effects of ChatGPT use on undergraduate students’ creativity: a threat to creative thinking?
Discover Artificial Intelligence, Vol. 4, Núm. 1
-
Elementary school students’ interests and attitudes towards biology and physics
Journal of Biological Education, Vol. 58, Núm. 4, pp. 972-983
-
Estudio previo en el diseño y validación de un instrumento para identificar el conocimiento sobre Naturaleza de STEM
Ápice: revista de educación científica, Vol. 8, Núm. 1, pp. 85-100
-
Exploring Student Perspectives on STEM through Fire Ecology: Epistemological and Social Insights from NoSTEM Education
5th World Conference on Arts, Humanities, Social Sciences and Education, May 13-14, 2024. Vienna, Austria
-
From sparks to solutions: an interdisciplinary didactic proposal through the study of wildfires.
35th International Geographical Congress
-
Hands-on visualization of the effect of fictitious forces with a laser pointer
European Journal of Physics, Vol. 45, Núm. 1
-
Influencia de las expectativas de éxito en la elección de Formación Profesional o Bachillerato científico-tecnológico
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 209-227
-
Integración del Comercio Justo y el Consumo Responsable en la Universidad de Burgos
II Foro de Innovación en la Internacionalización: 23 de mayo de 2023 : [XIX Jornadas de CRUE-Internacionalización y Cooperación]
-
Integration of Engineering Practices into Secondary Science Education: Teacher Experiences, Emotions, and Appraisals
Research in Science Education, Vol. 54, Núm. 4, pp. 549-572
-
Integrative models of education for citizenship: (handbook)
Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional
-
Introducción
Sobre la educación científica y el cuidado de la casa común: Necesidades y perspectivas (Dykinson), pp. 11-13
-
Investigación de diseño y educación STEAM integrada: experiencias pioneras y reflexiones
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030