Identidades y Cambios en las Culturas y Literaturas Anglófonas
ICCLAS
Universidad de Burgos
Burgos, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Burgos (91)
2024
-
Contested Boundaries and Uncharted Entanglements in Evelyn Conlon’s Moving About the Place
Transcultural Insights into Contemporary Irish Literature and Society: Breaking New Ground (Taylor and Francis), pp. 70-86
-
Current situation and challenges in efl teacher education in the European Union with respect to gender and sexual-affective diversity
European Journal of English Language Teaching, Vol. 9, Núm. 4, pp. 132-139
-
Introduction
Transcultural Insights into Contemporary Irish Literature and Society: Breaking New Ground (Taylor and Francis), pp. xii-xxxiv
-
Reflexiones sobre las "nuevas ruralidades" en la literatura gallega: Cristina Sánchez-Andrade
Ínsula: revista de letras y ciencias humanas, Núm. 933, pp. 9-12
-
Transcultural Insights into Contemporary Irish Literature and Society: Breaking New Ground
Taylor and Francis, pp. 1-196
2023
-
Book Review Fogarty, Anne and Morales-Ladrón, Marisol (Eds.). (2022). Deirdre Madden New Critical Perspectives. Manchester University Press. Pages 282. ISBN: 978-15-261-1892-9
IJES: international journal of English studies, Vol. 23, Núm. 1, pp. 185-189
-
Fostering the Gender Spectrum Inclusion in English Language Teacher Education
Journal of Research in Gender Studies, Vol. 13, Núm. 1, pp. 75
-
Irish Women’s Confessional Writing: Identity, Textuality and the Body
Life Writing, Vol. 20, Núm. 3, pp. 473-490
-
Langston Hughes: la voz de Harlem en la España en guerra
La mirada extranjera: la Guerra Civil en la literatura universal (Comares), pp. 13-25
-
Michael J. Blouin, Stephen King and American Politics, University of Wales Press, Cardiff, 2021, ISBN 9781786836465 (Papel); 9781786836472 (E-Book).
Brumal. Revista de Investigación sobre lo Fantástico / Brumal. Research Journal on the Fantastic, Vol. 11, Núm. 2, pp. 213-217
-
Puertas afuera, puertas adentro: la (trans)domesticidad como dialéctica social en «La señorita Julia» de Amparo Dávila y «The Babadook» de Jennifer Kent
Asparkia: Investigació feminista, Núm. 43, pp. 107-125
-
The merits of queer-inclusive education in EFL classrooms
Journal of Languages, Texts and Society, Vol. 6, pp. 1-14
-
The traditional femininity ideology (TFI) and the internalized misogyny in Licia Canton’s short stories
La misoginia en la cultura y la sociedad: manifestaciones y voces críticas del pasado y del presente (Tirant Humanidades), pp. 213-222
-
“The connections between the enemy at home and the enemy in Spain”: Langston Hughes’ black internationalism in the Spanish Civil War
Studies in Travel Writing, Vol. 26, Núm. 2, pp. 132-151
2022
-
An Updated Tool for Pre-Service Teacher Education Based on the European Portfolio for Student Teachers of Languages: (epostl)
Nexus, Núm. 1, pp. 70-71
-
Arquitecturas inquietantes. Antología de relatos de casas encantadas
Eolas, pp. 1-266
-
Espacios liminares: metamorfosis monstruosas de la casa en textos de Daína Chaviano y Mariana Enríquez
América Sin Nombre, Núm. 26, pp. 111-128
-
Feminism and misogyny in Sally Rooney’s novels
Misoginia y filoginia: fuerzas discursivas simbólicas en la narrativa internacional (Dykinson), pp. 45-56
-
Gender and race in Langston Hughes’ poetry of the Spanish Civil War
Journal of Gender Studies, Vol. 31, Núm. 6, pp. 671-683
-
Hogares monstruosos: de la casa encantada a la ‘casa consciente’ en la narrativa en español
Bulletin of Spanish Studies, Vol. 99, Núm. 7, pp. 1193-1214