Maria Esther De Quevedo Puente-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (35)
2023
-
The role of national culture as a lens for stakeholder evaluation of corporate social performance and its effect on corporate reputation
Business Research Quarterly, Vol. 26, Núm. 4, pp. 282-296
2021
-
The role of national culture as a lens for stakeholder evaluation of corporate social performance and its effect on corporate reputation
BRQ Business Research Quarterly, pp. 234094442110074
-
¿Cómo gestionar una buena reputación corporativa?: las empresas no solo deben ser socialmente responsables sino parecerlo
Revista de Contabilidad y Tributación. CEF, Núm. 459, pp. 167-194
2020
-
Reporting as a booster of the corporate social performance effect on corporate reputation
Corporate Social Responsibility and Environmental Management, Vol. 27, Núm. 3, pp. 1252-1263
2019
-
How to manage corporate reputation? The effect of enterprise risk management systems and audit committees on corporate reputation
European Management Journal, Vol. 37, Núm. 4, pp. 505-515
2018
-
Human resource practices and organizational human capital in the family firm: The effect of generational stage
Journal of Business Research, Vol. 84, pp. 337-348
-
The impact of city reputation on city performance
Regional Studies, Vol. 52, Núm. 8, pp. 1098-1110
2017
-
Creación de empresas familiares
Empresa familiar: análisis estratégico (Deusto), pp. 117-140
2016
-
How agency conflict between family managers and family owners affects performance in wholly family-owned firms: A generational perspective
Journal of Family Business Strategy, Vol. 7, Núm. 3, pp. 167-177
-
The complex link of city reputation and city performance. Results for fsQCA analysis
Journal of Business Research, Vol. 69, Núm. 8, pp. 2830-2839
2015
-
How affect relates to entrepreneurship: A systematic review of the literature and research agenda
International Journal of Management Reviews, Vol. 17, Núm. 2, pp. 191-211
-
How does CEO reputation matter?: Impact of CEO reputation on corporate reputation and performance
CEO Branding: Theory and Practice (Taylor and Francis Inc.), pp. 95-117
-
Mejora en los procesos de aprendizaje a través de la coordinación de las guías docentes: el caso de la materia de organización de empresas en el grado de administración y dirección de empresas
V Congrés Internacional UNIVEST’15: els reptes de millorar l’avaluació. Girona, 9 i 10 de juliol de 2015
-
¿Es relevante la reputación del Consejero Delegado?: un análisis de su influencia en los resultados empresariales para el contexto español
Revista de Contabilidad y Tributación. CEF, Núm. 391, pp. 163-190
2014
-
How generational stage affects agency conflict between family managers and family owners
Notas técnicas: [continuación de Documentos de Trabajo FUNCAS]
2013
-
The impact of corporate reputation on firm risk: A panel data analysis of spanish quoted firms
British Journal of Management, Vol. 24, Núm. 1, pp. 1-20
2011
-
Creación de empresas familiares
Empresa familiar: aspectos jurídicos y económicos (Deusto), pp. 65-93
-
Financial Impacts of Corporate Reputation
Reputation management (SPRINGER-VERLAG BERLIN), pp. 163-178
-
Financial Impacts of Corporate Reputation
Management for Professionals (Springer Nature), pp. 163-178
-
La influencia de la intensidad de los lazos afectivos en el conflicto de agencia entre los directivos y los propietarios familiares
Revista de Contabilidad y Tributación. CEF, Núm. 335, pp. 139-170