EDUCACIÓN, MATEMÁTICAS, CIENCIAS Y CAMBIO CLIMÁTICO (E_MC^3)
Universidad de Salamanca
Salamanca, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Salamanca (249)
2024
-
A Whole School Approach Towards Sustainability: Assessing the Implementation of a School Programme “Recreos Residuos Cero” (Zero Waste Break Time)
Sustainable Development Goals Series (Springer), pp. 237-246
-
A multi-shot target wheel assembly for high-repetition-rate, laser-driven proton acceleration
High Power Laser Science and Engineering, Vol. 12
-
Evaluating climate change competence in pre-teens: Instrument development and validation
Journal of Environmental Psychology, Vol. 96
-
Improvement of attitudes and skills using a MOOC about the basic science of climate change
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1
-
La demostración matemática en el aula de Bachillerato: propuesta didáctica
La internacionalización a través de los Objetivos de Desarrollo Sostenible: del Máster Universitario en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (MUPES) (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 303-318
-
Pursuing the greenery: assessing plant-related content in the new Spanish curricula for compulsory education
Journal of Biological Education
-
The role of knowledge, attitude, and emotions in Spanish pre-service teachers’ willingness to engage in climate change education
European Journal of Teacher Education
2023
-
A three-pronged method to analyse pre-service teachers’ understanding and epistemic reasoning about soil
Journal of Biological Education
-
Bottom-up approach: the participation of Fridays For Future in the climate emergency declaration in the University of Salamanca
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 4, pp. 948-968
-
Coccolithophore paleoproductivity since the Last Glacial Maximum in the Atlantic Ocean: Relationship with calcification and preservation variability
Quaternary International, Vol. 643, pp. 34-45
-
Correction to: Green finance, renewable energy, financial development, FDI, and CO2 nexus under the impact of higher education (Environmental Science and Pollution Research, (2022), 10.1007/s11356-022-24582-5)
Environmental Science and Pollution Research
-
Diseño Universal para el Aprendizaje en los distintos niveles educativos. ¿Los docentes se perciben preparados para aplicarlo? Resultados del cuestionario realizado.
Zenodo
-
Diseño Universal para el Aprendizaje en los distintos niveles educativos. ¿Los docentes se sienten preparados para aplicarlo? Resultados del cuestionario realizado.
Zenodo
-
Diseño Universal para el Aprendizaje en los distintos niveles educativos. ¿Los docentes se sienten preparados para aplicarlo? Resultados del cuestionario realizado.
Zenodo
-
Educando a futuras científicas
Interculturalidad, inclusión y equidad en educación (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 191-198
-
Effectiveness of Interdisciplinary Instruction in Pre-service Teacher Education for Sustainability: Issues From the Big History and the Study of Climate Change
Journal of Teacher Education for Sustainability, Vol. 25, Núm. 1, pp. 5-21
-
Estadística y ODS: una relación necesaria
Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 351-367
-
Exploring the Complex Nexus between Sustainable Development and Green Tourism through Advanced GMM Analysis
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 14
-
Green finance, renewable energy, financial development, FDI, and CO2 nexus under the impact of higher education
Environmental Science and Pollution Research, Vol. 30, Núm. 12, pp. 33524-33541
-
Introducción del diseño e impresión 3D en la formación matemática de los futuros maestros
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 568