Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Salamanca (249)

2024

  1. A Whole School Approach Towards Sustainability: Assessing the Implementation of a School Programme “Recreos Residuos Cero” (Zero Waste Break Time)

    Sustainable Development Goals Series (Springer), pp. 237-246

  2. A multi-shot target wheel assembly for high-repetition-rate, laser-driven proton acceleration

    High Power Laser Science and Engineering, Vol. 12

  3. Evaluating climate change competence in pre-teens: Instrument development and validation

    Journal of Environmental Psychology, Vol. 96

  4. Improvement of attitudes and skills using a MOOC about the basic science of climate change

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1

  5. La demostración matemática en el aula de Bachillerato: propuesta didáctica

    La internacionalización a través de los Objetivos de Desarrollo Sostenible: del Máster Universitario en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (MUPES) (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 303-318

  6. Pursuing the greenery: assessing plant-related content in the new Spanish curricula for compulsory education

    Journal of Biological Education

  7. The role of knowledge, attitude, and emotions in Spanish pre-service teachers’ willingness to engage in climate change education

    European Journal of Teacher Education

2023

  1. A three-pronged method to analyse pre-service teachers’ understanding and epistemic reasoning about soil

    Journal of Biological Education

  2. Bottom-up approach: the participation of Fridays For Future in the climate emergency declaration in the University of Salamanca

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 4, pp. 948-968

  3. Coccolithophore paleoproductivity since the Last Glacial Maximum in the Atlantic Ocean: Relationship with calcification and preservation variability

    Quaternary International, Vol. 643, pp. 34-45

  4. Correction to: Green finance, renewable energy, financial development, FDI, and CO2 nexus under the impact of higher education (Environmental Science and Pollution Research, (2022), 10.1007/s11356-022-24582-5)

    Environmental Science and Pollution Research

  5. Diseño Universal para el Aprendizaje en los distintos niveles educativos. ¿Los docentes se perciben preparados para aplicarlo? Resultados del cuestionario realizado.

    Zenodo

  6. Diseño Universal para el Aprendizaje en los distintos niveles educativos. ¿Los docentes se sienten preparados para aplicarlo? Resultados del cuestionario realizado.

    Zenodo

  7. Diseño Universal para el Aprendizaje en los distintos niveles educativos. ¿Los docentes se sienten preparados para aplicarlo? Resultados del cuestionario realizado.

    Zenodo

  8. Educando a futuras científicas

    Interculturalidad, inclusión y equidad en educación (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 191-198

  9. Effectiveness of Interdisciplinary Instruction in Pre-service Teacher Education for Sustainability: Issues From the Big History and the Study of Climate Change

    Journal of Teacher Education for Sustainability, Vol. 25, Núm. 1, pp. 5-21

  10. Estadística y ODS: una relación necesaria

    Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 351-367

  11. Exploring the Complex Nexus between Sustainable Development and Green Tourism through Advanced GMM Analysis

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 14

  12. Green finance, renewable energy, financial development, FDI, and CO2 nexus under the impact of higher education

    Environmental Science and Pollution Research, Vol. 30, Núm. 12, pp. 33524-33541

  13. Introducción del diseño e impresión 3D en la formación matemática de los futuros maestros

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 568