Investigación e Innovación en Educación y en Docencia Universitaria
Universidad de Valladolid
Valladolid, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Valladolid (271)
2024
-
"Afianzar entusiasmos”. Apunte biográfico de dos maestras renovadoras: Enriqueta Castellanos Pereda y Fuencisla Moreno Velasco
Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, Vol. 39, Núm. 1, pp. 91-104
-
Educational innovation in Diario de la Educación (2015-2022): pedagogical press for transformation
Revista Lusofona de Educacao, Vol. 62, Núm. 62, pp. 199-218
-
Evaluación final y calificación de los Trabajos Fin de Estudios en la Formación del Profesorado de Educación Física: percepciones de los estudiantes
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 791-799
-
Evaluating climate change competence in pre-teens: Instrument development and validation
Journal of Environmental Psychology, Vol. 96
-
Evaluation of Competences in the Final Degree Projects or Final Master’s Degree Project in the Initial Training of Physical Education Teachers: Design and validation of a questionnaire
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 353-362
-
Examining how observed need-supportive and need-thwarting teaching behaviours relate to pupils’ affective outcomes in physical education
European Physical Education Review, Vol. 30, Núm. 1, pp. 105-121
-
Factores que influyen en las actitudes hacia la ciencia del alumnado de sexto curso de Educación Primaria
Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, Vol. 39, Núm. 1, pp. 128-152
-
Formative and shared assessment: Literature review on the main contributions in physical education and physical education teacher education
European Physical Education Review, Vol. 30, Núm. 3, pp. 493-510
-
Global Education and Critical Thinking: A Necessary Symbiosis to Educate for Critical Global Citizenship
Open Education Studies, Vol. 6, Núm. 1
-
Intercultural training and attitudes of physical education teachers towards immigrant students in Chile: A multi-stakeholder perspective
Social Sciences and Humanities Open, Vol. 10
-
THEATRE AS EDUCATIONAL INNOVATION IN THE CHILEAN SCHOOL: A CASE STUDY
Praksis, Vol. 21, Núm. 1, pp. 286-315
-
The New Education in the pedagogical press: the case of Escuelas de España (1929-1936)
Revista Lusofona de Educacao, Vol. 62, Núm. 62, pp. 135-150
-
Tiempos de cambio en educación. La Inspección de Primera Enseñanza en la provincia de Ávila en la Segunda República y su evolución durante la Guerra Civil
Rubrica contemporanea, Vol. 13, Núm. 27
-
Una propuesta de guion de entrevista: la presencia de las personas responsables de las entidades en los proyectos de aprendizaje-servicio universitario
Guía de buenas prácticas: aprendizaje-servicio en actividad física y deporte (Octaedro), pp. 137-144
-
University students' perceptions of teaching during lockdown period in Spain: a qualitative study
Journal of Applied Research in Higher Education, Vol. 16, Núm. 1, pp. 1-17
-
“It is necessary for women to be self-conscious.” An analysis of the rationalist ideology on women from the Boletín de la Escuela Moderna (1901-1909)
Cuadernos de Historia, Vol. 60, pp. 91-120
2023
-
61. Horario de escuela de niña. El tiempo escolar en el primer tercio del siglo xx. Una lectura en clave de género
Patrimonio histórico educativo en femenino: objetos y sensibilidades (Trea), pp. 227-230
-
Actividades físicas cooperativas: aclarando conceptos
XII Congreso Internacional de Actividades Físicas Cooperativas
-
After-school sports programmes and social inclusion processes in culturally diverse contexts: Results of an international multicase study
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Analysis of competences development in online and face-to-face teaching modalities through a formative assessment experience
Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 52-70