Miguel Angel
Carbonero Martin
![Foto de Miguel Angel](/img/nophoto.png)
![Foto de Universidad de Valladolid](/img/noimage_org.png)
Universidad de Valladolid
Valladolid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Valladolid (47)
2024
-
Academic procrastination of Spanish pre-service teachers during the Covid-19 pandemic
Psicología educativa, Vol. 30, Núm. 1, pp. 57-66
-
La inteligencia emocional fortalece el perfil competencial del profesorado estratégico
Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 55-59
2023
-
Ansiedad infantil en el ámbito educativo. Una aproximación desde la atención plena.
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.
-
Aplicación y retos de la tecnología de movimiento ocular en Educación Superior
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 76, pp. 35-46
-
Las intuiciones pedagógicas de Ludovico Pavoni: Una lectura desde la educación social
Espacio, Tiempo y Educación, Vol. 10, Núm. 2, pp. 47-60
-
Psychometric properties of the academic procrastination scale in Spanish university students
Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 48, Núm. 5, pp. 642-656
-
The Effectiveness of an Intervention Programme for Reducing Peer Rejection in Early Childhood Education
Children, Vol. 10, Núm. 11
-
Using Eye Tracking Technology to Analyse Cognitive Load in Multichannel Activities in University Students
International Journal of Human-Computer Interaction
2022
-
Distribución sociométrica en un aula de infantil: propuesta piloto para la prevención del rechazo entre iguales
Acercamiento multidisciplinar para la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 229-238
-
Group Segmentation as a Strategy for Implementing the Intervention Programme in Emotional Education for Infant and Primary Teachers
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 23
-
Teacher Training Effectiveness in Self-Regulation in Virtual Environments
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
The Sociodemographic-Professional Profile and Emotional Intelligence in Infant and Primary Education Teachers
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 16
2021
-
Socio-emotional variables linked to the consumption of drugs amongst university students of social sciences: A pilot study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 9
2020
-
Impact of a mindfulness and self-care program on the psychological flexibility and well-being of parents with children diagnosed with ADHD
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 18
-
Influence of Some Personal and Family Variables on Social Responsibility Among Primary Education Students
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
The moral competence of Spanish councilors
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 13
2019
-
Inteligencia emocional y liderazgo auténtico en los cargos públicos locales españoles
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 4, Núm. 1, pp. 21-28
2018
-
Editorial: School achievement and failure in Portuguese and Spanish speaking countries
Frontiers in Psychology
2017
-
Características de eficacia docente desde las perspectivas del profesorado y futuro profesorado de secundaria
Revista de educación, Núm. 376, pp. 62-86
-
Estudio comparado de los estilos de enseñanza del profesorado universitario de ciencias sociales de España y Brasil
Revista complutense de educación, Vol. 28, Núm. 2, pp. 631-647