Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Valladolid (47)

2024

  1. Academic procrastination of Spanish pre-service teachers during the Covid-19 pandemic

    Psicología educativa, Vol. 30, Núm. 1, pp. 57-66

  2. La inteligencia emocional fortalece el perfil competencial del profesorado estratégico

    Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 55-59

2023

  1. Ansiedad infantil en el ámbito educativo. Una aproximación desde la atención plena.

    Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.

  2. Aplicación y retos de la tecnología de movimiento ocular en Educación Superior

    Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 76, pp. 35-46

  3. Las intuiciones pedagógicas de Ludovico Pavoni: Una lectura desde la educación social

    Espacio, Tiempo y Educación, Vol. 10, Núm. 2, pp. 47-60

  4. Psychometric properties of the academic procrastination scale in Spanish university students

    Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 48, Núm. 5, pp. 642-656

  5. The Effectiveness of an Intervention Programme for Reducing Peer Rejection in Early Childhood Education

    Children, Vol. 10, Núm. 11

  6. Using Eye Tracking Technology to Analyse Cognitive Load in Multichannel Activities in University Students

    International Journal of Human-Computer Interaction

2022

  1. Distribución sociométrica en un aula de infantil: propuesta piloto para la prevención del rechazo entre iguales

    Acercamiento multidisciplinar para la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 229-238

  2. Group Segmentation as a Strategy for Implementing the Intervention Programme in Emotional Education for Infant and Primary Teachers

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 23

  3. Teacher Training Effectiveness in Self-Regulation in Virtual Environments

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  4. The Sociodemographic-Professional Profile and Emotional Intelligence in Infant and Primary Education Teachers

    International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 16

2021

  1. Socio-emotional variables linked to the consumption of drugs amongst university students of social sciences: A pilot study

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 9

2019

  1. Inteligencia emocional y liderazgo auténtico en los cargos públicos locales españoles

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 4, Núm. 1, pp. 21-28