Luis Jorge
Martin Anton
Publications (90) Luis Jorge Martin Anton publications
2024
-
Academic procrastination of Spanish pre-service teachers during the Covid-19 pandemic
Psicología educativa, Vol. 30, Núm. 1, pp. 57-66
-
Distribución sociométrica en Educación Infantil: razones de aceptación y rechazo a los iguales
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 323-332
-
La inteligencia emocional fortalece el perfil competencial del profesorado estratégico
Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 55-59
2023
-
Aplicación y retos de la tecnología de movimiento ocular en Educación Superior
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 76, pp. 35-46
-
Estrategias docentes para reducir el rechazo entre iguales en infantil: Aplicación piloto
Revista Fuentes, Vol. 25, Vol. 1, pp. 26-36
-
Las intuiciones pedagógicas de Ludovico Pavoni: Una lectura desde la educación social
Espacio, Tiempo y Educación, Vol. 10, Núm. 2, pp. 47-60
-
Perceived satisfaction of university students with the use of chatbots as a tool for self-regulated learning
Heliyon, Vol. 9, Núm. 1
-
Psychometric properties of the academic procrastination scale in Spanish university students
Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 48, Núm. 5, pp. 642-656
-
The Effectiveness of an Intervention Programme for Reducing Peer Rejection in Early Childhood Education
Children, Vol. 10, Núm. 11
-
Using Eye Tracking Technology to Analyse Cognitive Load in Multichannel Activities in University Students
International Journal of Human-Computer Interaction
2022
-
Distribución sociométrica en un aula de infantil: propuesta piloto para la prevención del rechazo entre iguales
Acercamiento multidisciplinar para la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 229-238
-
Group Segmentation as a Strategy for Implementing the Intervention Programme in Emotional Education for Infant and Primary Teachers
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 23
-
La inteligencia emocional y la satisfacción con la vida en profesores de bachillerato
Investigación de variables psicológicas y educativas en el ámbito escolar (Dykinson), pp. 95-106
-
La procrastinación en la formación inicial del profesorado: el rol de las estrategias de aprendizaje y el rendimiento académico
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 25, Núm. 2, pp. 65-88
-
Satisfacción de los estudiantes con la docencia online en tiempos de COVID-19
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 70, pp. 35-45
-
Teacher Training Effectiveness in Self-Regulation in Virtual Environments
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
The Sociodemographic-Professional Profile and Emotional Intelligence in Infant and Primary Education Teachers
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 16
2021
-
Are Women Still Judged by Their Sexual Behaviour? Prevalence and Problems Linked to Sexual Double Standard Amongst University Students
Sexuality and Culture, Vol. 25, Núm. 6, pp. 1927-1945
-
Socio-emotional variables linked to the consumption of drugs amongst university students of social sciences: A pilot study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 9
2020
-
Estudio de las competencias lingüísticas en niños de educación infantil. Aplicación de un programa de entrenamiento en conciencia fonológica
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 2, pp. 197-210