Fernando
Martínez Abad
![Foto de Fernando](/img/uploaded/b58d34b161d07ca0a446dce4a0535b1d.jpg)
![Foto de Universidad de Salamanca](/img/noimage_org.png)
Universidad de Salamanca
Salamanca, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Salamanca (94)
2024
-
Cross-cultural adaptation and validation of the Spanish version of the Exercise and Eating Disorders Questionnaire
Mental Health and Physical Activity, Vol. 26
-
Revisión sistemática sobre la relación resiliencia-rendimiento académico del alumnado en educación obligatoria: análisis de evaluaciones a gran escala
Aula abierta, Vol. 53, Núm. 1, pp. 37-45
2023
-
Academic engagement and management of personalised active learning in higher education digital ecosystems
Education and Information Technologies
-
Digital competence of K-12 pre-service and in-service teachers in China: a systematic literature review
Asia Pacific Education Review, Vol. 24, Núm. 4, pp. 679-693
-
Professional Development among Secondary Teachers in Spain: Key Associated Factors as of PISA 2018
Journal of Intelligence, Vol. 11, Núm. 5
-
Repetición de curso y su relación con variables socioeconómicas y educativas en España
Revista de educación, Núm. 402, pp. 207-236
2022
-
Competencia Informacional Observada y Auto-percibida en docentes y futuros docentes y su relación con variables socio-demográficas
Revista de educación, Núm. 396, pp. 35-64
-
Contextual effect of school SES on reading performance: a comparison between countries in the European Union
Compare, Vol. 52, Núm. 4, pp. 674-688
-
Determinants of Adherence to a “GRADIOR” Computer-Based Cognitive Training Program in People with Mild Cognitive Impairment (MCI) and Mild Dementia
Journal of Clinical Medicine, Vol. 11, Núm. 6
-
Examining the Relationship between the Dimensions of the Climate‐Change Competence (C3): Testing for Mediation and Moderation
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 3
-
Exploring factors influencing pre-service and in-service teachers´ perception of digital competencies in the Chinese region of Anhui
Education and Information Technologies, Vol. 27, Núm. 9, pp. 12469-12494
-
Preferencias de estilos de aprendizaje en el alumnado español de entre 11 y 15 años
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 40, Núm. 2, pp. 589-606
-
The Effectiveness of GRADIOR: A Neuropsychological Rehabilitation Program for People with Mild Cognitive Impairment and Mild Dementia. Results of a Randomized Controlled Trial After 4 and 12 Months of Treatment
Journal of Alzheimer's Disease, Vol. 86, Núm. 2, pp. 711-727
-
Training priorities in primary education bilingual programmes in Spain
European Journal of Teacher Education, Vol. 45, Núm. 3, pp. 303-319
2021
-
El desarrollo de la identidad profesional docente mediante metodologías innovadoras en el aula
Buena orientación, buena elección: II Congreso Internacional de Orientación Universitaria
-
Formación inclusiva del profesorado de primaria en tres regiones chilenas
Alteridad: revista de educación, Vol. 16, Núm. 1, pp. 117-129
-
Las Competencias Informacionales Observadas y Auto-percibidas en el Profesorado Iberoamericano
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 35, Núm. 96, pp. 163-184
-
Orientación para la carrera en la formación del profesorado, su importancia en la construcción de su proyecto personal
Buena orientación, buena elección: II Congreso Internacional de Orientación Universitaria
-
Validation of RUDAS: A screening tool for dementia in Primary Health Care settings
Atencion Primaria, Vol. 53, Núm. 5
2020
-
A Study to Analyze the Digital Competence of Pre-service Teachers and In-service Teachers in China
ACM International Conference Proceeding Series