Publicaciones en las que colabora con Maria Esther Alvarez De La Fuente (14)
2024
2019
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Adaptation to syntactic structures in native and nonnative sentence comprehension
Applied Psycholinguistics, Vol. 40, Núm. 1, pp. 3-27
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Bilingual children as interpreters in everyday life: how natural interpreting reinforces minority languages
Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 40, Núm. 4, pp. 338-355
2017
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The acquisition of spanish and english as two first languages through the analysis of natural interpreting in bilingual children
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 30, Núm. 1, pp. 141-164
2016
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The acquisition of grammatical gender in L1 bilingual Spanish
Studies in Bilingualism: Language Acquisition Beyond Parameters, pp. 237-279
2015
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A methodological approach to the analysis of natural interpreting: bilingual acquisition data and the CHAT/CLAN tool
Corpus-based Translation and Interpreting Studies: From description to application (Frank & Timme), pp. 77
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Current Work in Corpus Linguistics: Working with Traditionally- conceived Corpora and Beyond. Selected Papers from the 7th International Conference on Corpus Linguistics (CILC2015)
Procedia: social & behavioral sciences
2008
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La "bici pirata" se convierte en "pirate bike" o en "bike pirate": la composición nominal en datos de adquisición de niños
Estudios de metodología de la lengua inglesa (IV) (Secretariado de Publicaciones), pp. 421-438
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La producción de compuestos nominales en la adquisición del inglés y del español: la transferencia de la direccionalidad
Estudios de desarrollo del lenguaje y educación (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 253-264
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Linguistic theory and bilingual systems: simultaneous and sequential English/Spanish bilingualism
Languages and Cultures in Contrast and Comparison (John Benjamins), pp. 275-297
2007
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Los datos de adquisición bilingüe inglés/español:: separación y mezcla de códigos
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico]
2005
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El "cambio o la alternancia de código" del lenguaje infantil de los bilingües y la activación de los rasgos formales del input lingüístico
Estudios sobre la adquisicion del lenguaje
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Una habilidad de los niños bilingües: acercamiento a la traducción natural
Estudios de metodología de la lengua inglesa (III) (Centro Buendía), pp. 389-402
2004
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Aprendiendo inglés y español: We want to learn jugando
La audiencia imaginaria 3 (Centro Buendía), pp. 101-112