María Jesus
Irurtia Muñíz
Universidad de Valladolid
Valladolid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Valladolid (21)
2022
-
Emotion Regulation in Adolescents: Evidence of the Validity and Factor Structure of the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire (CERQ)
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 6
-
Psychological symptoms of the outbreak of the COVID-19 confinement in Spain
Journal of Health Psychology, Vol. 27, Núm. 4, pp. 825-835
2021
-
Effects of the onabotulinumtoxinA follow-up delay in migraine course during the COVID-19 lockdown
Neurological Sciences, Vol. 42, Núm. 12, pp. 5087-5092
-
Evaluation of the Impact of the COVID-19 Lockdown in the Clinical Course of Migraine
Pain medicine (Malden, Mass.), Vol. 22, Núm. 9, pp. 2079-2091
2020
-
Dificultades de regulación emocional e intolerancia a la in-certidumbre en estudiantes universitarios
Quaderns de Psicología, Vol. 22, Núm. 2
-
Estudio longitudinal de la escritura en estudiantes con Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad (TDAH)
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 34, Núm. 95, pp. 213-232
-
Longitudinal evaluation of the psychological impact of the COVID-19 crisis in Spain
Journal of Affective Disorders, Vol. 277
-
Psychological effects of the COVID-19 outbreak and lockdown among students and workers of a Spanish university
Psychiatry Research, Vol. 290
2019
-
Effectiveness of a mindfulness-based stress reduction program for family caregivers of people with dementia. Systematic review of randomised clinical trials
Revista Espanola de Geriatria y Gerontologia
-
Intervención psicomotriz en niños con trastorno por déficit de atención e hiperactividad (TDAH). Evaluación de los resultados mediante una metodología mixta
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 12, Núm. 1, pp. 267-290
-
Neuroeducación y autocontrol: cómo vincular lo que aprendemos con los que hacemos. Un estudio de caso múltiple en un grupo de educación infantil
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 33, Núm. 94, pp. 307-326
2018
-
La autoestima y su relación con la ansiedad social y las habilidades sociales
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 26, Núm. 1, pp. 23-53
2016
-
The Social Anxiety Questionnaire for Children: Cross-Cultural Assessment with a New Self-Report Measure
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, Vol. 38, Núm. 4, pp. 695-709
-
Validation of the social anxiety questionnaire for adults (SAQ) in Mexico
Revista Mexicana de Psicologia, Vol. 33, Núm. 1, pp. 30-40
2015
-
Psychometric properties of an innovative self-report measure: The social anxiety questionnaire for adults
Psychological Assessment, Vol. 27, Núm. 3, pp. 997-1012
2014
-
Differences in social anxiety between men and women across 18 countries
Personality and Individual Differences, Vol. 64, pp. 35-40
2012
-
The Multidimensional Nature and Multicultural Validity of a New Measure of Social Anxiety: The Social Anxiety Questionnaire for Adults
Behavior Therapy, Vol. 43, Núm. 2, pp. 313-328
2010
-
El papel de la resiliencia en los diferentes modelos de mediación familiar
Psicología jurídica: ámbitos de aplicación
-
Measuring social anxiety in 11 Countries: Development and validation of the social anxiety questionnaire for adults
European Journal of Psychological Assessment, Vol. 26, Núm. 2, pp. 95-107
-
Validación del "cuestionario de ansiedad social para adultos" (caso-A30) en universitarios españoles: similitudes y diferencias entre carreras universitarias y comunidades autónomas
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 18, Núm. 1, pp. 5-34