Maria Teresa
Calderon Quindos
Publications (23) Publications de Maria Teresa Calderon Quindos
2024
-
Motivación y ansiedad en el aula de matemáticas: una aproximación a través de la “matemagia” en entornos bilingües inclusivos
Números: Revista de didáctica de las matemáticas, Núm. 117, pp. 21-43
2023
-
Combining subtitle creation and subtitle alignment in foreign language teaching A means to foster translation competence and communication skills
Benjamins Translation Library (John Benjamins Publishing Company), pp. 97-111
2022
-
Subtitle creation and subtitle alignment as didactic resources for foreign language teaching
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 180-187
2020
-
Interlingual Education in the Classroom: An Action Guide to Overcoming Communication Conflicts
The Many Faces of Multilingualism, pp. 187-206
2018
-
Developing a Reflective Practitioner through Telecollaboration in Language Teacher Preservice Education-A Bottom-up Perspective
E-MENTOR, pp. 44-52
-
La inclusión del alumnado inmigrante a través de las relaciones interlinguales y la mediación
Inclusión y mejora educativa (Editorial Universidad de Alcalá), pp. 440
2016
-
SciencePro Project: Towards Excellence in Bilingual Teaching
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 31, pp. 159-175
2013
-
El Practicum en el título de Grado en Educación Primaria: La experiencia de la Facultad de Educación y Trabajo Social de la Universidad de Valladolid
Un prácticum para la formación integral de los estudiantes: Actas, Poio, 26-27-28 junio 2013
2011
-
Developing professional competences in "foreign language: english": a course in the degree studies of social education
2011 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI)
2008
-
English +40: introducción al inglés para programas universitarios de mayores
Secretariado de Publicaciones
-
Yeat's Theatrical Thinking: Imagination between the Real and the Realist
The Irish knot: essays on imaginary / real Ireland (Secretariado de Publicaciones), pp. 137-146
2007
-
Monboddo y Rousseu (1933)
trad.
Revista de filosofía, Vol. 63, Núm. 1, pp. 171-196
2006
-
Moons do not bleed but stare: a cognitive approach to Larkin's "Sad Steps" and Plath's "Edge"
Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 7, pp. 7-22
-
Saints and Birds: la renovación de una escena medieval en la poesía de Seamus Heaney
Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 53, pp. 123-136
2005
-
Blending as a theoretical tool for poetic analysis: Presenting an integrational methodology
Annual Review of Cognitive Linguistics, Vol. 3, Núm. 1, pp. 269-299
-
Blending as a theoretical tool for poetic analysis: presenting an integrational methodology
Review of cognitive linguistics, Núm. 3, pp. 269-299
-
La enseñanza del inglés en la universidad permanente: facilidad e inhibición social
Estudios de metodología de la lengua inglesa (III) (Centro Buendía), pp. 85-98
-
The sensual human nature: a cognitive approach to religious poetry
ES: Revista de filología inglesa, Núm. 26, pp. 23-42
2000
-
El texto como genotexto: las dimensiones simiótica y simbólica en "Personal Helicon" de Seamus Heaney
Estudios de metodología de la lengua inglesa (Centro Buendía), pp. 63-72
-
Seamus Heaney y la influencia del entorno en la obra poética: de Preoccupations a The Redress of Poetry
Estudios ingleses de la Universidad Complutense, Núm. 8, pp. 237-258