Publicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Salamanca (27)

2023

  1. What Factors Explain Family Quality of Life in Neurodegenerative Diseases?

    Journal of Gerontological Social Work, Vol. 66, Núm. 7, pp. 960-980

2019

  1. Personal characteristics and school contextual variables associated with student self-determination in Spanish context

    Journal of Intellectual and Developmental Disability, Vol. 44, Núm. 1, pp. 23-34

2015

  1. A psychometric evaluation of the ARC-INICO Self-Determination Scale for adolescents with intellectual disabilities

    International journal of clinical and health psychology, Vol. 15, Núm. 2, pp. 149-159

2014

  1. Determinantes de la calidad de vida de alumnos de primaria con necesidades específicas de apollo educativo y sin ellas: El papel de la resiliencia

    Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo, 2014 II Congreso internacional de ciencias de la educación y del desarrollo. Granada (España), 25-27 de Junio de 2014 (Asociación Española de Psicología Conductual AEPC), pp. 802-808

  2. Environmental needs and facilitators available for children and adolescents with cerebral palsy: Adaptation and validation of the European Child Environment Questionnaire (ECEQ) Spanish version

    Disability and Rehabilitation, Vol. 36, Núm. 18, pp. 1536-1548

2013

  1. Teaching, Learning and inclusive education: the challenge of teachers' training for inclusion

    3RD WORLD CONFERENCE ON LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL LEADERSHIP

  2. The influence of participation in leisure activities on quality of life in Spanish children and adolescents with Cerebral Palsy

    Research in Developmental Disabilities, Vol. 34, Núm. 9, pp. 2864-2871

  3. ¿Cómo evaluar la autodeterminación?: escala ARC-INICO de Evaluación de la Autodeterminación

    Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 44, Núm. 248, pp. 21-39

2012

  1. Assessment of the self-determination of spanish students with intellectual disabilities and other educational needs

    Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, Vol. 47, Núm. 1, pp. 48-57

  2. Calidad de vida en niños y adolescentes con parálisis cerebral

    Revista Brasileira em Promoçao da Saúde, Vol. 25, Núm. 4, pp. 426-434

  3. Cine negro y discapacidad: más allá del estereotipo

    Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 43, Núm. 241, pp. 94-94

  4. ¿Qué indicadores definen la inclusión?

    Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 43, Núm. 241, pp. 115-116