Raul
Marticorena Sanchez
Universidad de Burgos
Burgos, EspañaPublikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad de Burgos (64)
2024
-
Analysing Virtual Labs Through Integrated Multi-Channel Eye-Tracking Technology: A Proposal for an Explanatory Fit Model
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 14, Núm. 21
-
Monitoring Educational Intervention Programs for Children and Young People with Disabilities through a Web Application
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 3, pp. 1-18
-
UBUMonitor: Desktop application for visual e-learning student clustering with Moodle
SoftwareX, Vol. 26
-
Using Eye Tracking Technology to Analyse Cognitive Load in Multichannel Activities in University Students
International Journal of Human-Computer Interaction, Vol. 40, Núm. 12, pp. 3263-3281
-
Using Integrated Multimodal Technology: A Way to Personalise Learning in Health Science and Biomedical Engineering Students
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 14, Núm. 16
-
Virtual lab 11. Design and use of conversational assistants in early childhood care
Manual for the development of Self-Regulated Virtual Laboratories [Recurso electrónico] (Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional), pp. 83-86
2023
-
Aplicación y retos de la tecnología de movimiento ocular en Educación Superior
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 76, pp. 35-46
-
Perceived satisfaction of university students with the use of chatbots as a tool for self-regulated learning
Heliyon, Vol. 9, Núm. 1
2022
-
A Systematic Review of the Use of T-Pattern and T-String Analysis (TPA) With Theme: An Analysis Using Mixed Methods and Data Mining Techniques
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Activity and Dropout Tracking in Moodle Using UBUMonitor Application
IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 17, Núm. 3, pp. 307-317
-
Aprendizaje basado en proyectos en ciencias de la salud: un análisis de la efectividad en el proceso de aprendizaje
Acercamiento multidisciplinar para la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 75-86
-
Gestión de redes sociales a través de Hootsuite: seguimiento y motivación para el aprendizaje
Acercamiento multidisciplinar para la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 43-50
-
Improvements for Therapeutic Intervention from the Use of Web Applications and Machine Learning Techniques in Different Affectations in Children Aged 0–6 Years
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 11
-
Integración de una aplicación web tipo "chatbot" en Moodle como ayuda al aprendizaje en Educación Superior
Acercamiento multidisciplinar para la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 61-74
-
Integración de una aplicación web tipo chatbot en MOODLE como ayuda al aprendizaje en educación superior
VII Congreso Internacional en Contextos Psicológicos, Educativos y de la Salud. CICE 2022. Madrid 28 de noviembre a 1 de diciembre de 2022
-
The role of awareness and gamification on technical debt management
Information and Software Technology, Vol. 150
-
UBUMonitor: An Open-Source Desktop Application for Visual E-Learning Analysis with Moodle
Electronics (Switzerland), Vol. 11, Núm. 6
-
Utilización de sistemas inteligentes para el análisis de las estrategias cognitivas y metacognitivas en estudiantes universitarios: un ejemplo de análisis con la tecnología eye tracking
I Congresso Internacional de Investigação e Intervenção em Psicologia Escolar e da Educação. Braga (Portugal) del 8-10 de septiembre de 2022
2021
-
Eye-tracking Technology and Data-mining Techniques used for a Behavioral Analysis of Adults engaged in Learning Processes
Journal of Visualized Experiments
-
Improve teaching with modalities and collaborative groups in an LMS: an analysis of monitoring using visualisation techniques
Journal of Computing in Higher Education, pp. 1-32