Publicaciones (36) Publicaciones de Luisa María González Rodríguez

2024

  1. Cartographies of Inclusion/Exclusion and Contested Belongings in Raquel Cepeda’s Bird of Paradise: How I Became a Latina

    American Literature Readings in the 21st Century (Palgrave Macmillan), pp. 71-88

  2. El detective metafísico en la novela gráfica City of Glass

    Todos los colores del (género) negro: estudios sobre novela, cine y otros medios

  3. Tell me your story!: introducing migration-themed picturebooks in the EFL classroom

    La internacionalización a través de los Objetivos de Desarrollo Sostenible: del Máster Universitario en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (MUPES) (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 215-222

2023

  1. Building teacher expertise through the design of a task-based and CLIL- oriented English course for wine tourism postgraduates

    Handbook of Research on Language Teacher Identity (IGI Global), pp. 329-356

  2. Implementing telecollaboration through project work in EFL contexts

    Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 431-444

  3. Vulnerability, (In)Hospitable Politics, and Ethical Encounters in The Visitor (2007)

    Embodied VulnerAbilities in Literature and Film (Taylor and Francis), pp. 168-182

2022

  1. Cartographies of inclusion/exclusion and contested belongings in Raquel Cepeda's "Bird of Paradise: How I became a Latina"

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  2. Using foreign films to foster pre-service teachers' intercultural awareness in an EFL context

    Intercultural Communication and Ubiquitous Learning in Multimodal English Language Education (IGI Global), pp. 45-67

2020

  1. Experimentalism and Self-Reflexivity in Donald Barthelme's Postmodern Fairy Tales

    Contemporary Fairy-Tale Magic: Subverting Gender and Genre (Brill), pp. 326-336

  2. Experimentalism and Self-Reflexivity in Donald Barthelme's Postmodern Fairy Tales

    At the Interface: Probing the Boundaries (Brill Academic Publishers), pp. 326-336

  3. Latino Immigrants at the Threshold: a Sociolinguistic Approach to Hospitality in US Barriocentric Narratives

    Critical Approaches to Ethnic American Literature (Brill Academic Publishers), pp. 57-76

  4. Latino immigrants at the Threshold: a sociolinguistic approach to hospitality in US "Barriocentric" narratives

    The poetics and politics of hospitality in U.S. literature and culture (Brill), pp. 57-76

  5. The Impact of Feedback and Explicit Rhetorical Instruction on EFL Students’ Writing Proficiency in Higher Education

    Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 42, Núm. 1, pp. 120-142

2017

  1. Teaching English to students with special needs:: case of study in a high school of Avila (Spain)

    Verbeia: Journal of English and Spanish Studies = revista de estudios filológicos, Núm. 2, pp. 88-115

2015

  1. El relato corto posmoderno norteamericano como espacio de experimentación, hibridación y renovación del género

    Fragmentos de realidad: Los autores y las poéticas del cuento en lengua inglesa (Universidad de Valladolid), pp. 63-78

2012

  1. Intertextuality and collage in Barthelme's short fiction

    Short Story Theories: A Twenty-First-Century Perspective (Rodopi), pp. 249-269

  2. Promoting intercultural competence through literature in CLIL contexts

    Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 34, Núm. 2, pp. 105-124

2011

  1. La estética de la fragmentación y el collage en "My life" de Lyn Hejinian

    The Grove: Working papers on English studies, Núm. 18, pp. 53-68

  2. Reflexiones sobre la traducción al español de los parlamentos dialectales en la novela Sons and Lovers de D. H. Lawrence

    Hermeneus: revista de la Facultad de Traducción e Interpretación de Soria, Núm. 13, pp. 61-82

2010

  1. La teoría de los esquemas y su efecto sobre la comprensión oral de una lengua extranjera

    Estudios de metodología de la lengua inglesa (V) (Centro Buendía), pp. 197-204