Publicaciones en las que colabora con Davinia Heras Sevilla (12)
2023
-
Predictors of knowledge about Women's History: Reliability and results of the Women in History (WH) scale for future Spanish teachers
Journal of Social Studies Education Research, Vol. 14, Núm. 4, pp. 1-23
2021
-
Coeducation and citizenship: A study on initial teacher training in sexual equality and diversity
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 9
-
Conceptualización y reflexión sobre el género y la diversidad sexual: hacia un modelo coeducativo por y para la diversidad
Perfiles educativos, Vol. 43, Núm. 173, pp. 148-165
-
Diseño Exploratorio Secuencial (DEXPLOS): procedimiento e instrumento para el análisis de narrativas históricas escolares desde la perspectiva de género
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 35, Núm. 96, pp. 245-261
-
Lograr la igualdad entre los géneros y empoderar todas las mujeres y las niñas
Los objetivos de desarrollo sostenible en la ciudad de Burgos (Ayuntamiento de Burgos), pp. 608-612
-
Lograr la igualdad entre los géneros y empoderar todas las mujeres y las niñas
Los objetivos de desarrollo sostenible en la ciudad de Burgos (Ayuntamiento de Burgos), pp. 487-497
-
Lograr la igualdad entre los géneros y empoderar todas las mujeres y las niñas
Los objetivos de desarrollo sostenible en la ciudad de Burgos (Ayuntamiento de Burgos), pp. 238-246
-
Social invisibility and socio cultural construction of gender in historical narratives of chilean high school students
European Journal of Educational Research, Vol. 10, Núm. 2, pp. 1023-1037
-
Understand sexual risk behaviours in young adults and challenges in their education
Qualitative Research in Education, Vol. 10, Núm. 2, pp. 172-203
2020
-
Design and initial validation of the scales epistemology, methodology and gender in taught history (EMG), and women in history (WH) for the evaluation of gender competence of social science teachers in training
Universal Journal of Educational Research, Vol. 8, Núm. 5, pp. 1831-1841
-
Evaluation of sexist and prejudiced attitudes toward homosexuality in spanish future teachers: Analysis of related variables
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Invisibilidades sociales, identidades de género y competencia narrativa en los discursos históricos del alumnado de educación primaria
Educación para el Bien Común: hacia una práctica crítica, inclusiva y comprometida socialmente (Octaedro), pp. 89-103