Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Salamanca (24)

2023

  1. Estrategias para atender a la diversidad en el aula bilingüe: una propuesta basada en los ODS

    Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 313-331

  2. Factors predicting mental health in youth during the first COVID-19 lockdown in Spain

    BMC Psychology, Vol. 11, Núm. 1

  3. Loneliness and associated factors among older adults during COVID-19 lockdown in Spain

    Journal of Applied Developmental Psychology, Vol. 86

  4. What Factors Explain Family Quality of Life in Neurodegenerative Diseases?

    Journal of Gerontological Social Work, Vol. 66, Núm. 7, pp. 960-980

2021

  1. Adult Attachment, Conflict Resolution Style and Relationship Quality among Spanish Young-adult Couples

    The Spanish Journal of Psychology, Núm. 24

  2. Domains and dimensions of family quality of life among families with a member with neurodegenerative diseases

    Alzheimer's & dementia : the journal of the Alzheimer's Association, Vol. 17, pp. e054353

  3. El uso de Signal como herramienta para la docencia virtual

    La transformación digital de la universidad: XI CIDU Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria

  4. Elaboración de una guía de evaluación para el aprendizaje en un entorno online

    La transformación digital de la universidad: XI CIDU Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria

  5. Factors Related to Mental Health During the COVID-19 Lockdown in Spain

    Frontiers in Psychology, Vol. 12

  6. Taller de evaluación entre iguales en un ecosistema online

    Nuevos horizontes para la digitalización sostenible en educación (Dykinson), pp. 293-302

  7. Transcultural adaptation and psychometric properties of Family Quality of Life Survey for caregivers of people with neurodegenerative disease: a study of Spanish families who live in the rural Spain–Portugal cross-border

    Health and Quality of Life Outcomes, Vol. 19, Núm. 1

2014

  1. El blog como metodología activa de enseñanza aprendizaje

    Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo, 2014 II Congreso internacional de ciencias de la educación y del desarrollo. Granada (España), 25-27 de Junio de 2014 (Asociación Española de Psicología Conductual AEPC), pp. 183-187

  2. Problematic online experiences among Spanish college students: Associations with Internet use characteristics and clinical symptoms

    Computers in Human Behavior, Vol. 31, Núm. 1, pp. 151-158