Publicaciones (13) Publicaciones de Alberto Ortiz López

2024

  1. Behavioral Intention to Use Mobile Devices for Assessment in Pre-service Teachers: A Gender or an Initial Training Issue?

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1135-1146

  2. Perceived usefulness of mobile devices in assessment: a comparative study of three technology acceptance models using PLS-SEM

    Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-23

  3. Perceived usefulness of mobile devices in assessment: a comparative study of three technology acceptance models using PLS-SEM

    NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 13, Núm. 1

  4. Toward a new educational reality: A mapping review of the role of e-assessment in the new digital context

    Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 6, pp. 7053-7080

  5. ¿Un móvil para evaluar en el aula? Diseño y validación de un modelo específico de aceptación tecnológica

    Nuevas tendencias interdisciplinares en educación y conocimiento (Tirant Humanidades), pp. 441-456

2023

  1. Evaluando a través de dispositivos móviles: validación de un nuevo modelo para determinar la aceptación tecnológica en docentes

    Proceedings 2nd international congress: education and knowledge

  2. Producción científica y transferencia en educación

    Educación inclusiva y equitativa de calidad (Peter Lang), pp. 197-219

  3. TAM, Assessment, and Mobile Technologies: A Study of Teachers’ Acceptance in Higher Education

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1263-1271

2022

  1. Dualidad en la formación del orientador: psicología, pedagogía y orientación

    Los ODS: avanzando hacia una educación sostenible : modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 377-384

  2. Evaluación de la calidad en e-Learning en Educación Superior: una revisión sistemática de la literatura

    Education in the knowledge society (EKS), Núm. 23

2021

  1. Calidad en e-Learning:: Identificación de sus dimensiones, propuesta y validación de un modelo para su evaluación en Educación Superior

    RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 24, Núm. 2, pp. 225-244

  2. ELearning, assessment and Higher Education in times of pandemic: A mapping of the literature

    Proceedings - 11th International Conference on Virtual Campus, JICV 2021

2020

  1. E-Learning quality assessment in higher education: A mapping study

    ACM International Conference Proceeding Series