Publicaciones (156) Publicaciones de Carlos Edmundo Arcila Calderón

2024

  1. Accommodating Journalism in Authoritarian Political Regimes. The Interventionist and Loyal-Facilitator Roles in Cuba and Venezuela

    Journalism Practice

  2. Adoption and use factors of artificial intelligence and big data by citizens

    Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 37, Núm. 2, pp. 227-246

  3. Comparing Journalistic Role Performance Across Thematic Beats: A 37-Country Study

    Journalism and Mass Communication Quarterly, Vol. 101, Núm. 1, pp. 97-126

  4. Comunicación del cambio climático en la red social Twitter, percepciones y orientaciones hacia los objetivos de la Agenda 2030: Análisis longitudinal 2019-2022

    Observatorio (OBS*), Vol. 18, Núm. 2, pp. 1-20

  5. Discurso de odio: claves para afrontarlo en la comunicación periodística del cambio climático en Twitter

    Ética de la comunicación ambiental y del cambio climático (Tecnos), pp. 299-321

  6. Discurso de ódio na Espanha: Pesquisa sobre a percepção e a experiência da população

    Observatorio (OBS*), Vol. 18, Núm. 2, pp. 61-82

  7. From online hate speech to offline hate crime: the role of inflammatory language in forecasting violence against migrant and LGBT communities

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1

  8. Geographical and gender inequalities in health sciences studies: testing differences in research productivity, impact and visibility

    Online Information Review, Vol. 48, Núm. 4, pp. 803-822

  9. Historia y evolución de los discursos de odio a través de su propagación en los medios audiovisuales durante el siglo XX

    Cuadernos del Audiovisual del Consejo Audiovisual de Andalucía, Núm. 12, pp. 49-73

  10. Inequalities and the media: Spread and reception of hate speech against migrants and refugees in social media

    Research Handbook on Inequalities and Work (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 211-227

  11. Migrantes y refugiados en Twitter en España: estudio de la presencia de odio y del sentimiento a partir de un análisis automatizado

    Doxa Comunicación: revista interdisciplinar de estudios de comunicación y ciencias sociales, Núm. 38, pp. 369-389

  12. Pandemia, polarización y odio: características de la desinformación en España

    Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 30, Núm. 3, pp. 503-515

  13. Presentación del monográfico Inteligencia artificial y comunicación

    adComunica: revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación, Núm. 28, pp. 23-27

  14. The Effect of Similarity to a Transitional Role Model of an Entertainment–Education Narrative Designed to Improve Attitudes Toward Immigrants: Evidence from Three European Countries

    Media Psychology, Vol. 27, Núm. 2, pp. 211-242

2023

  1. El discurso de odio islamófobo en las redes sociales: Un análisis de las actitudes ante la islamofobia en Twitter

    Revista Mediterránea de Comunicación: Mediterranean Journal of Communication, Vol. 14, Núm. 1, pp. 225-240

  2. Framing Migration in Southern European Media: Perceptions of Spanish, Italian, and Greek Specialized Journalists

    Journalism Practice, Vol. 17, Núm. 1, pp. 24-47

  3. From Belief to Hate. An Analysis of the Beliefs That Support the Hate Speech Towards Migrants and Refugees Spread on Twitter from the Theory of Reasoned Action

    Tripodos, Núm. 53, pp. 32-52

  4. Hate Speech and Polarization Around the “Trans Law” in Spain

    Politics and Governance, Vol. 11, Núm. 2, pp. 187-197

  5. Investigación sobre revistas científicas en España a través del proyecto Mapcom

    Mapcom. Quince años de investigación sobre Comunicación en las universidades españolas (Comunicación Social Ediciones y Publicaciones), pp. 63-75

  6. Journalistic Role Performance in Times of COVID

    Journalism Studies, Vol. 24, Núm. 16, pp. 1977-1998