Emilio
Sánchez Miguel
Publicaciones (147) Publicaciones de Emilio Sánchez Miguel
2024
2021
-
Ayudar a comprender y enseñar a comprender: dos planteamientos instruccionales para los estudiantes de educación primaria
Pensamiento educativo: revista de investigación educacional latinoamericana, Vol. 58, Núm. 2, pp. 5
-
Helping to understand and teaching to understand: Two instructional approaches for elementary education students
Pensamiento Educativo, Vol. 58, Núm. 2
2020
-
Adults with dyslexia: how can they achieve academic success despite impairments in basic reading and writing abilities? The role of text structure sensitivity as a compensatory skill
Annals of Dyslexia, Vol. 70, Núm. 1, pp. 115-140
-
Aprendizaje y enseñanza de actitudes y valores prosociales
Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Alianza), pp. 183-214
-
Creando relación de colaboración: un estudio de casos sobre la adquisición de un proceso de ayuda en orientación educativa
Aulas innovadoras en la formación de los futuros educadores de Educación Secundaria: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 409-417
-
Interacción profesor alumno durante las actividades de aula: el papel de las ayudas explícitas e implícitas en el aprendizaje
Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Alianza), pp. 259-279
-
Warm elaborated feedback. Exploring its benefits on post-feedback behaviour
Educational Psychology, Vol. 40, Núm. 9, pp. 1094-1112
-
Written Versus Oral Cues: The Role of Rhetorical Competence in Learning From Texts
Reading Research Quarterly
2019
-
Cross-sectional study of the contribution of rhetorical competence to children's expository texts comprehension between third- and sixth-grade
Learning and Individual Differences, Vol. 71, pp. 31-42
-
Teachers’ scaffolding science reading comprehension in low-income schools: how to improve achievement in science
International Journal of Science Education, Vol. 41, Núm. 13, pp. 1827-1847
2018
-
Comparing rhetorical devices in history textbooks and teachers’ lessons: Implications for the development of academic language skills
Linguistics and Education, Vol. 47, pp. 16-26
2017
-
Does rhetorical competence moderate the effect of rhetorical devices on the comprehension of expository texts beyond general comprehension skills?
Reading and Writing, Vol. 30, Núm. 3, pp. 439-462
-
En busca de un consenso
Informació psicològica, Núm. 113, pp. 61-69
-
La psicología de la Educación en la encrucijada
Informació psicològica, Núm. 113, pp. 2-13
2016
-
Aspiraciones y conocimientos: ¿cómo explicar que la innovación educativa resulte decepcionante? El caso de la comprensión lectora
Álabe: Revista de Investigación sobre Lectura y Escritura, Núm. 13
2015
-
El poder del feddback: variables y procesos implicados
IV Jornadas de la ERI-Lectura
-
Self-regulated learning and professional development: How to help student teachers encourage pupils to use a self-regulated goal-setting process
Mentoring for Learning: Climbing the Mountain (Sense Publishers), pp. 257-282
-
The contribution of knowledge about anaphors, organisational signals and refutations to reading comprehension
Journal of Research in Reading, Vol. 38, Núm. 4, pp. 405-427