Jose Luis
Gonzalez Castro
Universidad de Burgos
Burgos, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Burgos (29)
2024
-
Análisis e intervención desde el campo de la Enfermería para la mejora de la actividad laboral y calidad de vida en los trabajadores de empresas privadas en Burgos
IX Jornadas de Doctorandos de la Universidad de Burgos [Recurso electrónico]
-
Follow-up study of children and adolescents during the stay-at-home directive decreed during the COVID-19 pandemic: how the way lockdown is interpreted affects mental health
Current Psychology, Vol. 43, Núm. 20, pp. 18723-18735
-
Positive Humor/Affection and Age Advantages in Affective Responses During the COVID-19 Pandemic. A Three-Wave Longitudinal Study
Journal of Psychology
-
The Boomerang Effect of Suppression of Emotional Expression: Relationship Power, Affectivity and Adolescent and Youth Male-To-Female Dating Violence
Journal of Youth and Adolescence, Vol. 53, Núm. 1, pp. 36-52
2023
-
Emociones negativas y perpetración de violencia de género. ¿Cómo media el manejo de la impresión en esta relación?
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.
-
Psychological withdrawal and mental health during the COVID-19 pandemic: a longitudinal study
Psychology and Health, Vol. 38, Núm. 10, pp. 1361-1377
2022
-
Diferencias de sexo en el bienestar asociado a la violencia en el noviazgo y al uso de estrategias de afrontamiento en jóvenes heterosexuales de Colombia
Psicología y sociedad siglo XXI: Perspectivas de análisis y mejora. Volumen 2 (Dykinson), pp. 27-38
2021
-
Construindo pontes entre acadêmicos e profissionais em crises prolongadas: mulheres na Colômbia e Venezuela
Inclusão Social, Vol. 13, Núm. 2, pp. 265-282
-
Perceived Vulnerability and Severity Predict Adherence to COVID-19 Protection Measures: The Mediating Role of Instrumental Coping
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Posttraumatic Stress Symptoms Among Polyvictimized Women in the Colombian Armed Conflict: The Mediating Role of Social Acknowledgment
Frontiers in Psychology, Vol. 12
2020
-
En-abilities: herramientas online para el aprendizaje de inglés en adultos con necesidades educativas especiales
Educación para el Bien Común: hacia una práctica crítica, inclusiva y comprometida socialmente (Octaedro), pp. 978-989
-
Off-and online heterosexual dating violence, perceived attachment to parents and peers and suicide risk in young women
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 9
-
The Effects of a Community Animation Program in a Rural Setting on the Participants’ Quality of Life
Applied Psychology: Health and Well-Being, Vol. 12, Núm. 3, pp. 724-748
-
The role of emotional intelligence and sociocultural adjustment on migrants’ self-reported mental well-being in Spain: A 14 month follow-up study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 4
-
You belong to me! Meta-analytic review of the use of male control and dominance against women in intimate partner violence
Aggression and Violent Behavior, Vol. 52
2019
2018
-
En-abilities: aprender inglés de forma inclusiva
IV Congreso Virtual Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa INNOVAGOGÍA 2018: libro de actas. 20, 21 y 22 de marzo 2018
2015
-
Felicidad y bienestar psicológico: Estudio comparativo entre Argentina y España
Psykhe, Vol. 24, Núm. 2
2014
-
The Perceived Political Self-Efficacy Scale–Short Form (PPSE-S): A Validation Study in Three Mediterranean Countries
Cross-Cultural Research, Vol. 48, Núm. 4, pp. 368-384
2013
-
The effects of psychological, micro-social and macro-social factors on immigrant health: Studying the mental health of immigrants in Spain
Immigration: Policies, Challenges and Impact (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 297-318