Burgos
Universidad
Universitat Autònoma de Barcelona
Barcelona, EspañaPublications en collaboration avec des chercheurs de Universitat Autònoma de Barcelona (93)
2024
-
ERK1/2 mitogen-activated protein kinase dimerization is essential for the regulation of cell motility
Molecular Oncology
-
Educación para el futuro y ciudadanía democrática en la Educación Primaria
Experiencias de aprendizaje desde la Didáctica de las Ciencias Sociales para la formación de una ciudadanía democrática, crítica y global (Octaedro), pp. 330-339
-
Huntington Disease Health Related Quality of Life, Function and Well Being: The Patient’s Perspective
Neurology and Therapy
-
‘Seals’, ‘bitches’, ‘vixens’, and other zoomorphic insults: the animalisation of women as an expression of misogyny in the Spanish Manosphere
Cogent Arts and Humanities, Vol. 11, Núm. 1
2023
-
A second update on mapping the human genetic architecture of COVID-19
Nature
-
La mujer en la enseñanza de la Edad Media: un estudio a partir de los libros informativos
La didáctica de las ciencias sociales ante el reto de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (Narcea), pp. 33-41
-
Misogyny and the construction of toxic masculinity in the Spanish Manosphere (Burbuja.info)
El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 2
-
Socio-ecological impact of monogenetic volcanism in the La Garrotxa Volcanic Field (NE Iberia)
Scientific Reports, Vol. 13, Núm. 1
-
Youngest Iberian Holocene volcanic eruptions and paleoenvironmental evolution of a barrier-paleolake in the Garrotxa Volcanic Field (NE Spain)
Holocene, Vol. 33, Núm. 8, pp. 939-959
2022
-
COVID-19 Infection among Nursing Students in Spain: The Risk Perception, Perceived Risk Factors, Coping Style, Preventive Knowledge of the Disease and Sense of Coherence as Psychological Predictor Variables: A Cross Sectional Survey
Nursing Reports, Vol. 12, Núm. 3, pp. 661-673
-
Caracterización de los docentes de CCSS en las secciones bilingües en Poloniay su diálogo con el currículum AICLE
Repensar el currículum de Ciencias Sociales: prácticas educativas para una ciudadanía crítica
-
Ciudadanía global y personas invisibles en la enseñanza de las ciencias sociales en educación secundaria
Repensar el currículum de Ciencias Sociales: prácticas educativas para una ciudadanía crítica
-
Colours of Gemmy Phosphates from the Gavà Neolithic Mines (Catalonia, Spain): Origin and Archaeological Significance
Minerals, Vol. 12, Núm. 3
-
Enseñar temas controvertidos en Ciencias Sociales: actitudes y prácticas del profesorado de Educación Secundaria
Repensar el currículum de Ciencias Sociales: prácticas educativas para una ciudadanía crítica
-
Epigenetic profiling linked to multisystem inflammatory syndrome in children (MIS-C): A multicenter, retrospective study
eClinicalMedicine, Vol. 50
-
Novel genes and sex differences in COVID-19 severity
Human molecular genetics, Vol. 31, Núm. 22, pp. 3789-3806
-
Quantum gravity phenomenology at the dawn of the multi-messenger era—A review
Progress in Particle and Nuclear Physics, Vol. 125
2021
-
A European observational study to evaluate the safety and the effectiveness of safinamide in routine clinical practice: The SynapSES trial
Journal of Parkinson's Disease, Vol. 11, Núm. 1, pp. 187-198
-
Design of the ebe-st questionnaire among nursing students: Multicenter study from eight universities in spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 11
-
Effects of hypothermia and allopurinol on oxidative status in a rat model of hypoxic ischemic encephalopathy
Antioxidants, Vol. 10, Núm. 10