Psicología
Disciplina temática
Benito
Arias Martínez
Benito Arias Martínez-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (140)
2024
-
A calibrated scale to measure heritage learning in digital environments. A network analysis approach
Heliyon, Vol. 10, Núm. 21
-
A valid and reliable explanatory model of learning processes in heritage education
Heritage Science, Vol. 12, Núm. 1
-
Detecting non-content-based response styles in survey data: An application of mixture factor analysis
Behavior Research Methods, Vol. 56, Núm. 4, pp. 3242-3258
-
Q-Herilearn: Assessing heritage learning in digital environments. A mixed approach with factor and IRT models
PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 3 March
-
herilearn.csv
figshare
-
herilearn.csv
figshare
2023
-
Q-Herilearn Scale data
Science Data Bank
2021
-
DABS, Escala de Diagnóstico de Conducta Adaptativa
TEA Ediciones
-
Escala SIS-C de evaluación de las necesidades de apoyo para niños y adolescentes con discapacidades intelectuales y del desarrollo: proyectos de Investigación del Ministerio de Economía y Competitividad (MINECO; PSI2021-36278) y de la Junta de Castilla y León (SA120U13)
Publicaciones del INICO
-
Examining the suitability of the list of indicators describing age-related typical support needs
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 2, pp. 1-20
-
Quantitative research in education
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 35-51
2020
-
A little garbage in, lots of garbage out: Assessing the impact of careless responding in personality survey data
Behavior Research Methods, Vol. 52, Núm. 6, pp. 2489-2505
-
Evaluación: psicometría
Manual básico de psiquiatría de la infancia y la adolescencia (Ediciones Universidad de Valladolid (EdUVa)), pp. 95-119
-
Toward a better “person–environment fit” through items calibration of the sis-c
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 10
2019
-
Assessing the Quality of Heritage Education Programs: Construction and Calibration of the Q-Edutage Scale
Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1
-
Exploración de la estructura fenotípica del trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH): subtipos frente a continuo de gravedad
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 27, Núm. 1, pp. 69-85
-
Invariance of parent ratings of attention deficit hyperactivity disorder symptoms for children with and without intellectual disability
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 32, Núm. 2, pp. 288-299
2018
-
Core Indicators to Assess Quality of Life in Population with Brain Injury
Social Indicators Research, Vol. 137, Núm. 2, pp. 813-828
-
Escala CAVIDACE: evaluación de la calidad de vida de personas con daño cerebral
Publicaciones del INICO
-
La estructura de las actitudes hacia las personas con discapacidad: modelos de redes y modelos estructurales
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 49, Núm. 1, pp. 69-87