Psicología
Disciplina temática
Universidad Internacional Isabel I de Castilla
Burgos, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Internacional Isabel I de Castilla (29)
2024
-
Cómo estimar la composición corporal en la enfermedad de Huntington. Estudio transversal y observacional con bioimpedancia de múltiples frecuencias
Revista de neurologia, Vol. 78, Núm. 1, pp. 17-25
-
Efficacy of a Rehabilitation Program Using Mirror Therapy and Cognitive Therapeutic Exercise on Upper Limb Functionality in Patients with Acute Stroke
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 5
-
Validation of ActiGraph and Fitbit in the assessment of energy expenditure in Huntington's disease
Gait and Posture, Vol. 109, pp. 89-94
2023
-
Adicción a los videojuegos en población adulta: una revisión sistemática de la evidencia científica
El contexto universitario como espacio promotor de hábitos saludables
-
Capacidad predictiva de variables asociadas al funcionamiento ejecutivo en el perfil estudiantil: aportaciones a la neurociencia educativa
Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 2, pp. 301-312
-
El comportamiento de ciudadanía organizacional: definición, variables relacionadas y teorías
La comunicación y el lenguaje entre las personas: herramientas didácticas para el desarrollo de las sociedades (Dykinson), pp. 811-838
-
Factors Associated with Body Image and Self-Esteem in Mastectomized Breast Cancer Survivors
International journal of environmental research and public health, Vol. 20, Núm. 6
-
Guilt and well-being in institutionalized family caregivers of dependent older adult people
Revista Espanola de Geriatria y Gerontologia, Vol. 58, Núm. 2, pp. 84-88
-
Job crafting de recursos sociales, autonomía laboral, autoeficacia y comportamiento de ciudadanía organizacional
La comunicación y el lenguaje entre las personas: herramientas didácticas para el desarrollo de las sociedades (Dykinson), pp. 497-521
-
Nuevas herramientas de investigación: la autopsia psicológica virtual
FODERTICS 11.0: derecho, entornos virtuales y tecnologías emergentes
-
Related Factors with Depression and Anxiety in Mastectomized Women Breast Cancer Survivors
International journal of environmental research and public health, Vol. 20, Núm. 4
-
The Mediating Role of Job Crafting of Social Resources in the relationship between Job Autonomy, Self-Efficacy, and Organizational Citizenship Behavior
Employee Responsibilities and Rights Journal, Vol. 35, Núm. 1, pp. 95-110
-
Una mirada integradora sobre prejuicios y género desde un doble punto de vista psicosocial y psicobiológico
Innovación sin fronteras: una mirada transversal a la educación y la investigación (Dykinson), pp. 426-443
-
Virtual reality and augmented reality as strategies for teaching social skills to individuals with intellectual disability: A systematic review
Journal of Intellectual Disabilities, Vol. 27, Núm. 4, pp. 1062-1084
-
«Life crafting»: Un constructo de mejora vital en el que confluyen todos los «crafteos»
Innovación sin fronteras: una mirada transversal a la educación y la investigación (Dykinson), pp. 876-892
2022
-
Accelerometer Cut-Points for Physical Activity Assessment in Adults with Mild to Moderate Huntington’s Disease: A Cross-Sectional Multicentre Study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 22
-
Assessing Cyberbullying in Adolescence: New Evidence for the Spanish Version of the European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire (ECIP-Q)
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 21
-
Development and Validation of a Brief Version of the European Bullying and Cyberbullying Intervention Project Questionnaires (EBIP-Q and ECIP-Q)
Psicothema, Vol. 34, Núm. 4, pp. 571-581
-
Quality of Life in Breast Cancer Survivors in Relation to Age, Type of Surgery and Length of Time since First Treatment
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 23
-
Validation of an Academic Self-Attribution Questionnaire for Primary and Secondary School Students: Implications of Gender and Grade
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 10