Diferencias de género en la teoría neoclásica de la demandaun análisis experimental

  1. Rodríguez Alcantud, José Carlos
  2. López Matos, Luis Daniel
  3. Rodríguez Palmero, Carlos
Book:
Anales de economía aplicada 2007
  1. Fernández Arufe, Josefa E. (dir.)
  2. Rojo García, José Luis (dir.)
  3. Moyano Pesquera, Pedro Benito (coord.)
  4. Somarriba Arechavala, Noelia (coord.)

Publisher: Asociación Española de Economía Aplicada, ASEPELT

ISBN: 84-96477-93-2

Year of publication: 2007

Volume Title: Área VII : Métodos cuantitativos

Volume: 7

Pages: 105-129

Congress: ASEPELT España. Reunión anual (21. 2007. Valladolid)

Type: Conference paper

Abstract

This paper examines the existence of gender differences concerning the consumer�s behaviour. The results reveal that women show a higher degree of coherence in their consumer decisions than men. Nevertheless,there are no significant gender differences regarding the individuals that know the postulates of the neoclassic demand theory.