Publications by the researcher in collaboration with Victor Manuel Lopez Pastor (21)
2023
-
FEEDBACK AND FORMATIVE AND SHARED ASSESSMENT: An Experience in Teacher Education
Innovating Assessment and Feedback Design in Teacher Education: Transforming Practice (Taylor and Francis), pp. 73-87
-
Formative and Shared Assessment and Feedback: an example of good practice in Physical Education in Pre-service Teacher Education
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 18, Núm. 55, pp. 157-169
-
Formative assessment and Final Degree Projects in Physical Education Pre-service Teacher Education.
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 18, Núm. 55, pp. 33-56
-
Internal Coherence Between Methodology and Assessment: Formative and Shared Assessment and Tutored Learning Projects
Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global)
-
Internal coherence between methodology and assessment: Formative and shared assessment and tutored learning projects
Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 113-131
-
La evaluación de los Trabajos Fin de Grado en la Formación Inicial del Profesorado de Educación Física: de una evaluación presencial a una evaluación on-line
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 49, pp. 1018-1026
-
Learning to Apply Formative and Shared Assessment Through In-Service Teacher Education and Action Research
Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global)
-
Learning to apply formative and shared assessment through in-service teacher education and action research
Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 132-149
-
Longitudinal study on the effects of the development of Formative and Shared Assessment in Pre-Service Teacher Education
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 18, Núm. 55, pp. 5-31
-
Participación del alumnado en la elaboración del examen teórico: análisis de resultados
Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 2, pp. 379-388
-
The Importance of Formative and Shared Assessment Systems in Pre-Service Teacher Education: Skills Acquisition, Academic Performance, and Advantages and Disadvantages
Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global)
-
The importance of formative and shared assessment systems in pre-service teacher education: Skills acquisition, academic performance, and advantages and disadvantages
Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 188-210
-
¿Cómo se utilizan las rúbricas para la evaluación de los Trabajos de Fin de Grado en Educación Física?: El predominio de la función calificadora
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 16, Núm. 33, pp. 54-67
2022
-
La Formación Permanente del Profesorado como Elemento Influyente para Implicar al Alumnado en su Evaluación: Un Estudio de Caso
Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 15, Núm. 1, pp. 81-100
-
La participación del alumnado en la evaluación y la formación permanente del profesorado como herramienta de transparencia y mejora de la calidad educativa
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 15, Núm. 31, pp. 1-10
-
Los instrumentos de evaluación de los trabajos Fin de grado
Revista Interedu: Investigación, Sociedad y Educación, Vol. 1, Núm. 6, pp. 97-126
2019
-
The impact of formative and shared or co-assessment on the acquisition of transversal competences in higher education
Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 44, Núm. 6, pp. 933-945
2017
-
Aclaración de los términos implicados en el proceso de evaluación educativa
Evaluación formativa y compartida en educación: experiencias de éxito en todas las etapas educativas (Universidad de León), pp. 70-91
2016
-
E-rúbricas en la evaluación de los procesos formativos universitarios
Tecnologías para la evaluación del prácticum y las prácticas externas en contextos multidisciplinares (Gtea), pp. 163-185
2015
-
Implicación y regulación del trabajo del alumnado en los sistemas de evaluación formativa en educación superior
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 21, Núm. 1