Grupo de Investigación Reconocido de Análisis e Investigación Psicosocial
Universidad de Valladolid
Valladolid, EspañaUniversidad de Valladolid-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (40)
2024
-
Historical review of inclusive educational theories through digital archives
European Public and Social Innovation Review, Vol. 9
-
Nuevas estructuras familiares y estilos educativos en perspectiva histórica
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 2737-2744
2023
-
Aproximación a la comunicación referencial de niñas y adolescentes con trastornos del espectro autista
Psicología siglo XXI: una mirada amplia e integradora. Volumen 3 (Dykinson), pp. 392-404
-
Derecho a la educación ¿Realidad o mito?
La escuela promotora de derechos, buen trato y participación.: Revisiones, estudios y experiencias (Octaedro), pp. 252-260
-
Diálogo y reflexión con Robert Stake sobre evaluación educativa y el origen e impacto de los centros de investigación en educación
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 26, Núm. 2, pp. 1-1
-
Estudio del Trastorno por déficit de naturaleza en los Trastornos del Espectro Autista
Psicología siglo XXI: una mirada amplia e integradora. Volumen 3 (Dykinson), pp. 415-423
-
La igualdad en educación física desde un enfoque curricular crítico
Soñar grande es soñar juntas: en busca de una educación crítica e inclusiva (Octaedro), pp. 1231-1247
-
La protección de la infancia en el sistema educativo español
La escuela promotora de derechos, buen trato y participación.: Revisiones, estudios y experiencias (Octaedro), pp. 233-242
2021
-
Effect of Victimization and Perceived Support on Maintenance of Dating Relationships Among College Students in Guadalajara, Mexico
Journal of Interpersonal Violence, Vol. 36, Núm. 5-6, pp. 2182-2198
-
Maintaining natural and traditional cultural green infrastructures across Europe: learning from historic and current landscape transformations
Landscape Ecology, Vol. 36, Núm. 2, pp. 637-663
-
Meeting places and social capital supporting rural landscape stewardship: A pan-european horizon scanning
Ecology and Society, Vol. 26, Núm. 1
-
Understanding the people confined by the Covid-19 pandemic: a qualitative analysis
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 42, Núm. 3, pp. 677-700
-
“Surviving the Violence, Humiliation, and Loneliness Means Getting High”: Violence, Loneliness, and Health of Female Sex Workers
Journal of Interpersonal Violence, Vol. 36, Núm. 9-10, pp. 4593-4614
2020
-
Adoption of new silvicultural methods in Mediterranean forests: the influence of educational background and sociodemographic factors on marker decisions
Annals of Forest Science, Vol. 77, Núm. 2
-
Coordinación docente e interdisciplinariedad para la adquisición de competencias en el Grado de Educación Primaria e Infantil: Percepciones de alumnado y profesorado
Tendencias pedagógicas, Núm. 35, pp. 102-117
2019
-
Learning Landscape Approach Through Evaluation: Opportunities for Pan-European Long-Term Socio-Ecological Research
Current Trends in Landscape Research. Innovations in Landscape Research, pp. 303-319
2018
-
Exploring causes and consequences of sex workers' psychological health: Implications for health care policy. A study conducted in Spain
Health Care for Women International, Vol. 39, Núm. 8, pp. 844-858
-
Las consignas de Mujeres Libres durante la Guerra Civil española
Desde la capital de la República: Nuevas perspectivas y estudios sobre la Guerra Civil española (Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions), pp. 319-336
2017
-
Enhancing learning and the undergraduate experience: the influence of previous experiences and hourly availability on anxiety before final degree project
INTED2017: 11TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
-
Laboratory of children's experiences: research on scientific and critical thinking
INTED2017: 11TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE