Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Valladolid (271)

2024

  1. "Afianzar entusiasmos”. Apunte biográfico de dos maestras renovadoras: Enriqueta Castellanos Pereda y Fuencisla Moreno Velasco

    Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, Vol. 39, Núm. 1, pp. 91-104

  2. Educational innovation in Diario de la Educación (2015-2022): pedagogical press for transformation

    Revista Lusofona de Educacao, Vol. 62, Núm. 62, pp. 199-218

  3. Evaluación final y calificación de los Trabajos Fin de Estudios en la Formación del Profesorado de Educación Física: percepciones de los estudiantes

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 791-799

  4. Evaluating climate change competence in pre-teens: Instrument development and validation

    Journal of Environmental Psychology, Vol. 96

  5. Evaluation of Competences in the Final Degree Projects or Final Master’s Degree Project in the Initial Training of Physical Education Teachers: Design and validation of a questionnaire

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 353-362

  6. Examining how observed need-supportive and need-thwarting teaching behaviours relate to pupils’ affective outcomes in physical education

    European Physical Education Review, Vol. 30, Núm. 1, pp. 105-121

  7. Factores que influyen en las actitudes hacia la ciencia del alumnado de sexto curso de Educación Primaria

    Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, Vol. 39, Núm. 1, pp. 128-152

  8. Formative and shared assessment: Literature review on the main contributions in physical education and physical education teacher education

    European Physical Education Review, Vol. 30, Núm. 3, pp. 493-510

  9. Global Education and Critical Thinking: A Necessary Symbiosis to Educate for Critical Global Citizenship

    Open Education Studies, Vol. 6, Núm. 1

  10. Intercultural training and attitudes of physical education teachers towards immigrant students in Chile: A multi-stakeholder perspective

    Social Sciences and Humanities Open, Vol. 10

  11. THEATRE AS EDUCATIONAL INNOVATION IN THE CHILEAN SCHOOL: A CASE STUDY

    Praksis, Vol. 21, Núm. 1, pp. 286-315

  12. The New Education in the pedagogical press: the case of Escuelas de España (1929-1936)

    Revista Lusofona de Educacao, Vol. 62, Núm. 62, pp. 135-150

  13. Tiempos de cambio en educación. La Inspección de Primera Enseñanza en la provincia de Ávila en la Segunda República y su evolución durante la Guerra Civil

    Rubrica contemporanea, Vol. 13, Núm. 27

  14. Una propuesta de guion de entrevista: la presencia de las personas responsables de las entidades en los proyectos de aprendizaje-servicio universitario

    Guía de buenas prácticas: aprendizaje-servicio en actividad física y deporte (Octaedro), pp. 137-144

  15. University students' perceptions of teaching during lockdown period in Spain: a qualitative study

    Journal of Applied Research in Higher Education, Vol. 16, Núm. 1, pp. 1-17

  16. “It is necessary for women to be self-conscious.” An analysis of the rationalist ideology on women from the Boletín de la Escuela Moderna (1901-1909)

    Cuadernos de Historia, Vol. 60, pp. 91-120