Publicaciones (14) Publicaciones de Sofía Blanco Moreno

2024

  1. Asistentes virtuales, ¿el secreto para ‘escuchar’ al mercado?

    Investigación y marketing, Núm. 158, pp. 26-29

  2. Big data in tourism marketing: past research and future opportunities

    Spanish journal of marketing-ESIC, Vol. 28, Núm. 3

  3. Comparison and positioning of NGOs aimed at children from the perspective of social marketing on Twitter

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1

  4. Laboratorio virtual de Neuromarketing para el análisis del Comportamiento del Consumidor

    Innovación docente en la Universidad de León (Servicio de Publicaciones), pp. 45-52

  5. Social marketing and happiness in employment. Evidences from Glassdoor

    BMC Psychology, Vol. 12, Núm. 1

  6. What do you do or with whom? Understanding happiness with the tourism experience: an AI approach applied to Instagram

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1

  7. Women's happiness and brand content marketing

    Management Decision, Vol. 62, Núm. 2, pp. 450-470

  8. ¿Pueden la inteligencia artificial y el neuromarketing medir la felicidad?

    Tiempos de happiness management, tecnología y marketing social (Tirant lo Blanch), pp. 121-144

  9. ¿Qué rol juega la trascendencia en la felicidad laboral de los empleados de los hoteles turísticos?

    Business humanism in the digital age: An ethical perspective on artificial intelligence

2023

  1. Big data in tourism marketing: past research and future opportunities

    Spanish Journal of Marketing - ESIC

  2. Inteligencia artificial y "web scraping" aplicado al aprendizaje de investigación de mercados

    Construyendo la educación del futuro en áreas de ingeniería, economía y STEM (Dykinson), pp. 487-507

  3. Social media impact of tourism managers: a decision tree approach in happiness, social marketing and sustainability

    Journal of Management Development, Vol. 42, Núm. 6, pp. 436-457

  4. Un caso práctico de IA aplicada a investigación de mercados

    Investigación y marketing, Núm. 157, pp. 48-51

  5. Unconscious and Conscious Aspects of Healthy Food Consumption: A Neuromarketing and Artificial Intelligence Approach

    Global Challenges for a Sustainable Society: EURECA-PRO The European University for Responsible Consumption and Production (Springer Suiza), pp. 306-317