Adriana
Gamazo García
Universidad de Salamanca
Salamanca, EspañaPublikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad de Salamanca (33)
2024
-
A multilevel investigation of factors related to achievement in Ireland and Spain using PISA data
Frontiers in Education, Vol. 9
-
Evolución de los predictores contextuales del nivel competencial de las y los estudiantes españoles: Un estudio comparativo entre PISA 2015 y 2018
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 42, Núm. 2
-
Factors Influencing School Effectiveness in Spain. A Secondary Analysis of PISA 2018
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1207-1217
-
Trends on Communication, Educational Assessment, Educational Innovation, Identity, Smart Learning, and Doctoral Consortium at TEEM 2023
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 759-778
2023
-
Trends on Communication, Educational Assessment, Sustainable Development, Educational Innovation, Mechatronics and Learning Analytics at TEEM 2022
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 699-716
-
Validación del instrumento codep-es: valoración de la formación de los egresados en pedagogía
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 99-121
2022
-
Challenges and opportunities for culturally responsive leadership in schools: Evidence from Four European countries
Policy Futures in Education, Vol. 20, Núm. 5, pp. 580-607
-
Comparing school performance in Ireland and Spain: an analysis of factors emerging from PISA 2018
Educational Studies Association of Ireland
2021
-
Development of a SPOC of Computer Ethics for students of Computer Science degree
Proceedings - 11th International Conference on Virtual Campus, JICV 2021
-
Diseño de materiales virtuales para el desarrollo del Proyecto Profesional en estudiantes de Pedagogía
Buena orientación, buena elección: II Congreso Internacional de Orientación Universitaria
-
Experiencia piloto para incorporar la ética informática de forma transversal en el Grado de Ingeniería Informática
Innovaciones docentes en tiempos de pandemia. Actas del VI congreso internacional sobre aprendizaje, innovación y cooperación, CINAIC 2021
-
Factors associated with the school performance of Spanish students: A study based on PISA 2018 data
ACM International Conference Proceeding Series
-
Mejora de las competencias emocionales de los Educadores sociales a través del prácticum
Buena orientación, buena elección: II Congreso Internacional de Orientación Universitaria
2020
-
AI-Driven Assessment of Students: Current Uses and Research Trends
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
An Exploration of Factors Linked to Academic Performance in PISA 2018 Through Data Mining Techniques
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Challenges in Evaluation in Education and Guidance: A Perspective from 2020
ACM International Conference Proceeding Series
-
Do teens hold sexist beliefs? An assessment of secondary education students' attitudes towards equality and gender roles
ACM International Conference Proceeding Series
-
Educational Data Mining: Identification of factors associated with school effectiveness in PISA assessment
Studies in Educational Evaluation, Vol. 66
-
Experiencia de innovación en la asignatura de Orientación Educativa (tutorial y familiar): vídeo argumentativo en el diseño de una sesión de tutorial
Aulas innovadoras en la formación de los futuros educadores de Educación Secundaria: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 17-29
-
Multilevel study about the explanatory variables of the results of Mexico in PISA 2015
Education Policy Analysis Archives, Vol. 28