Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Valladolid (42)

2023

  1. Diseño de un escape room virtual apoyado en el DUA: un recurso para el aprendizaje y la colaboración en estudiantes con (dis)tintas capacidades

    Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro

  2. Impacts of digital technologies on education and factors influencing schools' digital capacity and transformation: A literature review

    Education and Information Technologies, Vol. 28, Núm. 6, pp. 6695-6726

  3. Orchestrating ubiquitous learning situations about Cultural Heritage with Casual Learn mobile application

    International Journal of Human Computer Studies, Vol. 170

  4. UNLOCK THE FEEDBACK POTENTIAL: Scaling Effective Teacher-Led Interventions in Massive Educational Contexts

    Innovating Assessment and Feedback Design in Teacher Education: Transforming Practice (Taylor and Francis), pp. 1-19

2022

  1. Casual learn. Una herramienta para el aprendizaje del patrimonio de Castilla y León en entornos formales y no formales

    Concepciones didáctico-patrimoniales en torno a la educación, la creatividad y las emociones (Verdelis), pp. 275-281

  2. Lagunas en la formación inicial docente en investigación educativa: un estudio de caso

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 26, Núm. 1, pp. 1-21

  3. Supporting instructors in the design of actionable feedback for MOOCs

    IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON

  4. e-FeeD4Mi: Automating Tailored LA-Informed Feedback in Virtual Learning Environments

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2021

  1. Identifying Learner Problems Framed within MOOC Learning Designs

    29th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings (ICCE 2021), VOL I

  2. Orchestrating an Ubiquitous Learning Situation About Cultural Heritage with Casual Learn

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  3. Webinars 360: una Experiencia Formativa Trasnacional de la Red Universitaria de Tecnología Educativa

    La educación en red. Realidades diversas, horizontes comunes.: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Libro de actas

  4. “Houston, we have a problem”: Revealing MOOC practitioners' experiences regarding feedback provision to learners facing difficulties

    Computer Applications in Engineering Education, Vol. 29, Núm. 4, pp. 769-785

2020

  1. Alfabetización climática en la formación inicial y continua de docentes

    Uni-pluriversidad, Vol. 20, Núm. 1, pp. 81-99

  2. Design of conversational agents for cscl: Comparing two types of agent intervention strategies in a university classroom

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  3. La formación del profesorado en la aplicación de tecnologías multisensoriales desde un enfoque inclusivo

    Jornadas Universitarias de Tecnología Educativa: Activismo y Tecnología: hacia una universidad comprometida con la educación crítica y emancipadora. Libro de actas, XXVII edición, Santander 26, 27 y 28 de junio de 2019

  4. Teachers’ adoption of embodied learning digital games with an inclusive education approach: Lessons learnt from the inteled project in spain

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  5. Webinars 360: una Experiencia Formativa Transnacional de la Red Universitaria de Tecnología Educativa

    UTE Teaching & Technology: Universitas Tarraconensis, Núm. 2020, pp. 28-50

2019

  1. Exploring the problems experienced by learners in a MOOC implementing active learning pedagogies

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)