Sara Lorena
Villagra Sobrino
Publicaciones (61) Publicaciones de Sara Lorena Villagra Sobrino Ver datos de investigación referenciados.
2024
-
e-FeeD4Mi: human-centred design of personalised and contextualised feedback in MOOCs
Behaviour and Information Technology
-
‘Instructor in action’: Co-design and evaluation of human-centred LA-informed feedback in MOOCs
Journal of Computer Assisted Learning
2023
-
Diseño de un escape room virtual apoyado en el DUA: un recurso para el aprendizaje y la colaboración en estudiantes con (dis)tintas capacidades
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
-
Impacts of digital technologies on education and factors influencing schools' digital capacity and transformation: A literature review
Education and Information Technologies, Vol. 28, Núm. 6, pp. 6695-6726
-
Orchestrating ubiquitous learning situations about Cultural Heritage with Casual Learn mobile application
International Journal of Human Computer Studies, Vol. 170
-
UNLOCK THE FEEDBACK POTENTIAL: Scaling Effective Teacher-Led Interventions in Massive Educational Contexts
Innovating Assessment and Feedback Design in Teacher Education: Transforming Practice (Taylor and Francis), pp. 1-19
2022
-
Casual learn. Una herramienta para el aprendizaje del patrimonio de Castilla y León en entornos formales y no formales
Concepciones didáctico-patrimoniales en torno a la educación, la creatividad y las emociones (Verdelis), pp. 275-281
-
Lagunas en la formación inicial docente en investigación educativa: un estudio de caso
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 26, Núm. 1, pp. 1-21
-
Supporting instructors in the design of actionable feedback for MOOCs
IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
-
e-FeeD4Mi: Automating Tailored LA-Informed Feedback in Virtual Learning Environments
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
2021
-
Identifying Learner Problems Framed within MOOC Learning Designs
29th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings (ICCE 2021), VOL I
-
Orchestrating an Ubiquitous Learning Situation About Cultural Heritage with Casual Learn
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Webinars 360: una Experiencia Formativa Transnacional de la Red Universitaria de Tecnología Educativa
La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes
-
Webinars 360: una Experiencia Formativa Trasnacional de la Red Universitaria de Tecnología Educativa
La educación en red. Realidades diversas, horizontes comunes.: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Libro de actas
-
“Houston, we have a problem”: Revealing MOOC practitioners' experiences regarding feedback provision to learners facing difficulties
Computer Applications in Engineering Education, Vol. 29, Núm. 4, pp. 769-785
2020
-
Alfabetización climática en la formación inicial y continua de docentes
Uni-pluriversidad, Vol. 20, Núm. 1, pp. 81-99
-
Design of conversational agents for cscl: Comparing two types of agent intervention strategies in a university classroom
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Editorial del número especial: Codiseño de situaciones educativas enriquecidas con TIC
Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa, Núm. 74, pp. 1-11
-
La formación del profesorado en la aplicación de tecnologías multisensoriales desde un enfoque inclusivo
Jornadas Universitarias de Tecnología Educativa: Activismo y Tecnología: hacia una universidad comprometida con la educación crítica y emancipadora. Libro de actas, XXVII edición, Santander 26, 27 y 28 de junio de 2019
-
Teachers’ adoption of embodied learning digital games with an inclusive education approach: Lessons learnt from the inteled project in spain
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)