Francisco Javier
Vidal García
![Foto de Francisco Javier](/img/nophoto.png)
![Foto de Universidad de León](/img/noimage_org.png)
Universidad de León
León, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de León (43)
2024
-
A journey to primary education: a systematic review of factors affecting the transition from early childhood education to primary education
Preventing School Failure
-
The Influence of Parents’ Social Origin on Occupational Achievements of University Graduates: An Analysis of Education–Job Match
SAGE Open, Vol. 14, Núm. 2
2023
-
La organización de las aulas en educación infantil y primaria: el espacio como elemento clave en la transición
Aula abierta, Vol. 52, Núm. 3, pp. 271-279
-
Review on Research Methods for Studying Transition from Early Childhood Education to Primary Education
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 3
2022
-
El desarrollo de la competencia digital mediante el uso de robótica
Actas - I International Congress: Education and Knowledge
-
El uso de los resultados españoles de PISA en publicaciones científicas
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 40, Núm. 1, pp. 183-202
-
Quality criteria in MOOC: Comparative and proposed indicators
PloS one, Vol. 17, Núm. 12, pp. e0278519
-
Spanish graduates’ regret about program of study from the perspective of education-job mismatch
Education Policy Analysis Archives, Vol. 30
2021
-
Comparative analysis of the transition from early childhood education to primary education: Factors affecting continuity between stages
European Journal of Educational Research, Vol. 10, Núm. 1, pp. 441-454
-
El apoyo y orientación a estudiantes en el diseño de los nuevos títulos universitarios
Buena orientación, buena elección: II Congreso Internacional de Orientación Universitaria
-
Los sistemas informales de información que utilizan los estudiantes sobre la universidad
Buena orientación, buena elección: II Congreso Internacional de Orientación Universitaria
-
Towards sustainable development in education: Implementing a vet system for in-service teachers in Albania
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 16
2020
-
Influence of educational factors on the education-job match in men and women
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 26, Núm. 1
-
La evaluación del rendimiento académico de las universidades públicas, privadas y no presenciales como política de rendición de cuentas
Rentabilidad individual y social de la Educación Superior (Fundación Ramón Areces), pp. 19-39
-
Los resultados españoles de PISA como base para la investigación científica
Conference proceedings CIVINEDU 2020: 4th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation September 23-24, 2020
-
Specific competencies of prehospital emergency nursing: The views of Spanish university professors
Journal of Continuing Education in Nursing, Vol. 51, Núm. 12, pp. 556-567
-
Universities under pressure: The impact of International University Rankings
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 9, Núm. 2, pp. 181-193
2019
-
A narrative review of the description of training profiles used for emergency nursing care worldwide
Journal of Continuing Education in Nursing, Vol. 50, Núm. 12, pp. 543-550
-
Comparative study of the transition from Early Childhood to Primary Education in the European Union: Teacher training
ACM International Conference Proceeding Series
-
Diferencias entre hombres y mujeres en el arrepentimiento respecto a la titulación universitaria elegida desde la perspectiva del desajuste formación-empleo
Investigación comprometida para la transformación social: actas del XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa