Burgos
University
Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires
Tandil, ArgentinaPublications in collaboration with researchers from Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires (11)
2022
-
Science Communication During the COVID-19 Pandemic Crisis: Archaeology and Archaeological Heritage in Atapuerca, Spain
Conservation and Management of Archaeological Sites, Vol. 24, Núm. 4-6, pp. 143-159
2018
-
Visitor profiling at the Museum of Human Evolution of Burgos (Spain)
Journal of Science Communication, Vol. 17, Núm. 4
2017
-
Secuencias de enseñanza y aprendizaje basadas en resultados de investigación: propuesta de un marco teórico para el abordaje de la teoría especial de la relatividad
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 35, Núm. 1, pp. 133-155
2016
-
Ancient mitochondrial DNA provides high-resolution time scale of the peopling of the Americas
Science Advances, Vol. 2, Núm. 4
-
Preliminary paleomagnetic survey of cretaceous dykes from Eastern Paraguay
Latinmag Letters, Vol. 6, Núm. B17, pp. 1-6
2015
-
La noción de simulación computacional en investigadores novatos
Presente y futuro de la enseñanza de las ciencias: Presente e futuro do ensino das ciencias (Educación), pp. 29-33
-
World heritage and the local community: The case of Atapuerca (Burgos, Spain)
Conservation and Management of Archaeological Sites, Vol. 17, Núm. 4, pp. 327-339
2014
-
Epistemological Issues Concerning Computer Simulations in Science and Their Implications for Science Education
Science and Education, Vol. 23, Núm. 4, pp. 897-921
2012
-
A Teaching-Learning Sequence for the Special Relativity Theory at High School Level Historically and Epistemologically Contextualized
Science and Education, Vol. 21, Núm. 6, pp. 827-851
2007
-
Approaches to the teaching of special relativity theory in high school and university textbooks of Argentina
Science and Education, Vol. 16, Núm. 1, pp. 65-86
2003
-
Imágenes y rendimiento escolar en Física
I Encuentro Iberoamericano sobre Investigación Básica en Educación en Ciencias: actas. Burgos, 18 al 21 de septiembre de 2002