Burgos
Universidad
Universidad de Extremadura
Badajoz, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Extremadura (133)
2024
-
Cómo estimar la composición corporal en la enfermedad de Huntington. Estudio transversal y observacional con bioimpedancia de múltiples frecuencias
Revista de neurologia, Vol. 78, Núm. 1, pp. 17-25
-
Early Intervention, Regular Education, and Family: Reciprocal Influences on Communication and Language Disorders
Children, Vol. 11, Núm. 1
-
Educación para el futuro y ciudadanía democrática en la Educación Primaria
Experiencias de aprendizaje desde la Didáctica de las Ciencias Sociales para la formación de una ciudadanía democrática, crítica y global (Octaedro), pp. 330-339
-
Proyecto reducción de riesgos psicosociales en la aplicación de la ley: formación para el bienestar
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 517-533
-
Responsibility as a predictor of climate and school violence through autonomous motivation in Physical Education classes: differences based on sex and educational stage
Revista de psicodidáctica, Vol. 29, Núm. 1, pp. 28-38
-
Retrospective Study of the Epidemiological–Clinical Characteristics of Burns Treated in a Hospital Emergency Service (2018–2022)
Nursing Reports, Vol. 14, Núm. 3, pp. 1987-1997
-
Stefano Marcaccini: a pioneer in isocyanide chemistry
Molecular Diversity, Vol. 28, Núm. 1, pp. 335-418
-
Validation of ActiGraph and Fitbit in the assessment of energy expenditure in Huntington's disease
Gait and Posture, Vol. 109, pp. 89-94
2023
-
A commentary of factors related to player availability and its influence on performance in elite team sports
Frontiers in Sports and Active Living, Vol. 4
-
Everything is more difficult when you are different: analysis of the experiences of homosexual students in Physical Education
Sport, Education and Society, Vol. 28, Núm. 9, pp. 1068-1081
-
Psychometric Analysis of an Academic Self-Attribution Questionnaire in Middle and High School Students in Italy: Implications of Gender and Age
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 3
-
The Influence of Bullying on Positive Emotions and Their Effect as Mediators between Controllable Attributions of Success and Academic Performance
CHILDREN, Vol. 10, Núm. 6
-
Uso y abuso de la tecnología en la infancia y adolescencia: el papel de la colaboración familia-escuela
La alianza familia-escuela y su impacto educativo: elementos para la generación de políticas educativas basadas en la evidencia (Narcea), pp. 145-168
2022
-
Author Correction: Dairying, diseases and the evolution of lactase persistence in Europe (Nature, (2022), 608, 7922, (336-345), 10.1038/s41586-022-05010-7)
Nature
-
Bullying in Adolescents: Differences between Gender and School Year and Relationship with Academic Performance
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 15
-
Ciudadanía global y personas invisibles en la enseñanza de las ciencias sociales en educación secundaria
Repensar el currículum de Ciencias Sociales: prácticas educativas para una ciudadanía crítica
-
Dairying, diseases and the evolution of lactase persistence in Europe
Nature, Vol. 608, Núm. 7922, pp. 336-345
-
Design and Validation of a Questionnaire on Risk Perception, Coping Behaviors and Preventive Knowledge against COVID-19 among Nursing Students
Journal of Personalized Medicine, Vol. 12, Núm. 4
-
Formacion de adultos tradicional y online: Motivacion economica y/o de prestigio social
Confinia Cephalalgica et Neurologica, Vol. 32
-
Intervención familiar en atención temprana durante la pandemia de covid-19
Propuestas innovadoras sobre diversos aspectos de las ciencias sociales (Octaedro), pp. 297-305