Burgos
Universitat
Universidad Rey Juan Carlos
Madrid, EspañaPublicacions en col·laboració amb investigadors/es de Universidad Rey Juan Carlos (48)
2024
-
Corrigendum to “Volcanomagnetic signals related to the 2021 Tajogaite volcanic eruption in the Cumbre Vieja rift (La Palma, Canary Islands)” [Journal of Volcanology and Geothermal Research 455 (2024) 108200] (Journal of Volcanology and Geothermal Research (2024) 455, (S0377027324001926), (10.1016/j.jvolgeores.2024.108200))
Journal of Volcanology and Geothermal Research
-
Del barrio al estadio: fútbol, género y clase en la serie documental Un sueño Real (HBO: 2020-2022)
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 27-34
-
La construcción del amor en Pixar Animation Studios entre 1995 y 2001: buscando alternativas a la tradición romántica
Desafíos de género en la educación, cultura y sociedad: un análisis multidimensional (Dykinson), pp. 407-426
-
La representación de la inteligencia emocional a través de la serie de ficción surcoreana Yumi's Cells
Con A de animación, Núm. 19, pp. 4
-
La superheroína adolescente en televisión: "Esta mierda me supera" (Netflix: 2020)
La comunicación ante el reto de las inteligencias artificiales, innovación, investigación y transferencias (Dykinson), pp. 353-367
-
Usos de Instagram e imagen corporal en chicas adolescentes: una propuesta de prevención en el ámbito educativo
La comunicación ante el reto de las inteligencias artificiales, innovación, investigación y transferencias (Dykinson), pp. 870-888
-
Volcanomagnetic signals related to the 2021 Tajogaite volcanic eruption in the Cumbre Vieja rift (La Palma, Canary Islands)
Journal of Volcanology and Geothermal Research, Vol. 455
-
‘I have normalised being treated differently’. Analysis of the experiences of foreign students in Physical Education
Physical Education and Sport Pedagogy
2023
-
International Baccalaureate Primary Years Programme: a systematic review
Journal of Research in International Education, Vol. 22, Núm. 2, pp. 149-163
-
Looking Through Your Eyes: Using Immersive Virtual Reality to Promote Well-Being among Cancer Survivors and Their Partners
Annual Review of CyberTherapy and Telemedicine, Vol. 21, pp. 185-191
-
The Use of a Rating Scale as a Formative and Shared Assessment Tool in Physical Education
Improving Learning Through Assessment Rubrics (IGI Global), pp. 75-91
2022
-
Adolescencia y homosexualidad en las series de ficción: Análisis narrativo de esta mierda me supera y a million little things
Disertaciones: Anuario electrónico de estudios en Comunicación Social, Vol. 15, Núm. 1
-
Enhanced production of aromatic hydrocarbons and phenols by catalytic co-pyrolysis of fruit and garden pruning wastes
Journal of Environmental Chemical Engineering, Vol. 10, Núm. 3
-
Imaging the Volcanic Structures Beneath Gran Canaria Island Using New Gravity Data
Journal of Geophysical Research: Solid Earth, Vol. 127, Núm. 11
-
Sitcoms familiares estadounidenses en España (1990-2005): el efecto de la nostalgia en la teoría del cultivo
Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 28, pp. 261-273
-
The (virtual) teaching of physical education in times of pandemic
European Physical Education Review, Vol. 28, Núm. 1, pp. 205-224
-
The Impact of Socrative Exit Tickets on Initial Teacher Training
College Teaching, Vol. 70, Núm. 4, pp. 413-421
-
Tratamiento de terapia ocupacional en las alteraciones osteoarticulares
Tratamiento de las actividades de la vida diaria: Terapia ocupacional (Editorial Médica Panamericana), pp. 85-106
-
Yes, I have a disability. Does it prevent me from being a PE teacher? A qualitative approach from the point of view of future PE teachers and their families
Sport, Education and Society, Vol. 27, Núm. 2, pp. 196-209
2021
-
The (virtual) teaching of physical education in times of pandemic
European Physical Education Review, pp. 1-20