Educación
Disciplina temática
Universidad de Almería
Almería, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Almería (51)
2024
-
Creencias epistemológicas de futuros maestros sobre la enseñanza de la gramática orientada al desarrollo de competencias
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 2, pp. 307-316
-
How hormones, vertical jump and perceived exertion change in clutch time. A season case study of an amateur basketball team
International Journal of Performance Analysis in Sport, Vol. 24, Núm. 2, pp. 158-169
2023
-
A Holistic Vision of the Academic and Sports Development of Elite Spanish Track and Field Athletes
International journal of environmental research and public health, Vol. 20, Núm. 6
-
Acute Mechanical and Skin Temperature Responses to Different Interrepetition Rest Intervals During Full-Squat Exercise
International journal of sports physiology and performance, Vol. 18, Núm. 6, pp. 674-681
-
Calidad de la conectividad en aula virtual del docente universitario
Desafíos y retos de las redes sociales en el ecosistema de la comunicación (McGraw Hill España), pp. 55-64
-
Cómo se puede contribuir desde el conocimiento léxico-gramatical a la competencia discursiva del alumnado: exploración metacognitiva y recursos para argumentar
Investigaciones educativas en argumentación y multimodalidad (Peter Lang), pp. 111-131
-
Investigación y mediación en patrimonio cultural. Museos, entornos y paisajes sensoriales: prólogo
Investigación y mediación en patrimonio cultural museos, entornos y paisajes sensoriales (Dykinson), pp. 10-12
-
PREDICTION OF SPORTS TALENT IN YOUNG THROWERS USING MACHINE LEARNING
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Fisica y del Deporte, Vol. 23, Núm. 93, pp. 185-199
2022
-
A DISCUSSION ABOUT THE SEMANTIC CONGRUENCE OF A TRANSLATION: AN OPPORTUNITY TO PROMOTE ALGEBRAIC THINKING AT ELEMENTARY SCHOOL
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Adquisición de competencias lectoescritora en la Universidad a través de la Gamificación
Edunovatic 2022. Conference Proceedings: 7th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 14-15, 2022
-
Conservation and Phylogeography of Plants: From the Mediterranean to the Rest of the World
Diversity, Vol. 14, Núm. 2
-
Fourth graders’ expression of the general case
ZDM - Mathematics Education, Vol. 54, Núm. 6, pp. 1377-1392
-
Heritage Resources and Teaching Approaches. A Study With Trainee Secondary Education History Teachers
Frontiers in Education, Vol. 7
-
Interacting with Indeterminate Quantities through Arithmetic Word Problems: Tasks to Promote Algebraic Thinking at Elementary School
Mathematics, Vol. 10, Núm. 13
-
La simulación y el video como herramientas didácticas para la mejora de la competencia de la comunicación interprofesional
El fomento de la innovación docente como estímulo transformador del ámbito educativo en el siglo XXI (Dykinson), pp. 115-135
-
ORION software tool for the geometrical calibration of all-sky cameras
PLoS ONE, Vol. 17, Núm. 3 March
-
Recursos digitales y enfoques de enseñanza en la formación inicial del profesorado de Historia
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 25, Núm. 1, pp. 143-170
-
Study of an Anti-Doping Education Program in Spanish Sports Sciences Students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 23
-
The Perception of Teaching, Learning Styles and Commitment to Learning and Their Influence on the Practice of Physical Activity and Eating Habits Related to the Mediterranean Diet in Physical Education Students
Frontiers in Psychology, Vol. 13
2021
-
Análisis Secuencial en la Resolución de Problemas mediante el Procesode Modelización Matemática
Memorias del Congreso Internacional de Investigación Academia Journals Morelia 2021