Publicacións (204) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2024

  1. Caracterización de la autoeficacia de futuros profesores de Matemáticas de educación secundaria

    Uniciencia, Vol. 38, Núm. 1

  2. Does training emotional intelligence make a difference over emotional self-regulation? a quai-experimental trial in secondary school

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 483-486

  3. Finger Configurations and Kindergarteners’ Mathematical Abilities

    Journal of Cognition and Development

  4. Humanos y civilizados: examinando el reto que supone alfabetizar a toda la población

    Universidad de Salamanca

  5. Influence of teachers’ pedagogical knowledge on their classroom practice when solving arithmetic word problems with their students: An exploratory study

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 47, Núm. 2, pp. 321-345

  6. Interrelations Between Acuity of the Approximate Number System and Symbolic Skills in Preschool Children

    Journal of Cognition and Development

  7. Mapping skills between symbols and quantities in preschoolers: The role of finger patterns

    Developmental Science, Vol. 27, Núm. 5

  8. Retos y dificultades para comprender los textos y aprender leyendo

    Dosier Graó, Núm. 9, pp. 23-27

  9. Theoretical-methodological approaches and textbook design: analysis of arithmetic word problems in Spanish textbooks

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 39, Núm. 3, pp. 2483-2508

  10. Toward Gender Understanding: Examining Ambivalent Sexism among University Students and Its Impact on Faculty Evaluation

    Societies, Vol. 14, Núm. 4, pp. 48

  11. Variabilidad cultural en las representaciones con dedos

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 36, Núm. 1, pp. 259-285

  12. Word recognition thresholds in novice readers: exploring when reading and listening comprehension are comparable

    Reading and Writing

2023

  1. Análisis de la interacción en la resolución de problemas realistas con alumnos del Programa de Diversidad Curricular

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 597

  2. Análisis de un caso de dislexia y trastorno específico del lenguaje.

    Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.

  3. Birth Order Theory related to Emotional Intelligence development

    Revista Fuentes, Vol. 25, Vol. 3, pp. 283-292

  4. Comprensión de fuentes primarias históricas en Bachillerato: Un estudio sobre la lectura de textos múltiples contradictorios de la Guerra Civil

    Panta Rei: revista de ciencia y didáctica de la historia, Núm. 17

  5. Concepciones de estudiantes de instituto y universidad sobre el tiempo geológico

    Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 44, pp. 195-214

  6. Conciencia morfológica y aprendizaje del lenguaje escrito

    Adquisición de la morfología (Pirámide), pp. 65-75

  7. Digital Literacy in Teacher Education: Transforming Pedagogy for the Modern Era

    Communications in Computer and Information Science

  8. Efectos directos e indirectos de la conciencia morfológica en la escritura de palabras.

    Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.