Jesús Nicasio
García Sánchez
Publicacions (394) Publicacions de Jesús Nicasio García Sánchez
2024
-
Didáctica inmersiva. Danza y artes visuales en estudios artísticos. El baile de imágenes warburguiano
Pedagogía para las enseñanzas artísticas en la sociedad actual (Tirant humanidades), pp. 24-30
-
Psychological and Educational Factors of Digital Competence Optimization Interventions Pre- and Post-COVID-19 Lockdown: A Systematic Review
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 1
2022
-
Digital Competence, Use, Actions and Time Dedicated to Digital Devices: Repercussions on the Interpersonal Relationships of Spanish Adolescents
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 16
-
Digital Competence, Validation and Differential Patterns between Spanish and Portuguese Areas as Assessed from the Latest PISA Report as a Pathway to Sustainable Education and Social Concerns
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 19
-
Digital literacy in the university setting: A literature review of empirical studies between 2010 and 2021
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Exploring the Instrumental and Emotional Supports for Sustainability and Social Participation
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 16
-
Los determinantes psicoeducativos de la alfabetización digital en la Educación Superior: proyecto de trabajo
Cuestiones relativas a la inclusión de colectivos vulnerables (Dykinson), pp. 121-127
-
Patterns of Quality of Life and Perceived Satisfaction in Adults and Elderly in Spain: Daily Practices, Life Experiences and Psychological Profiles
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 11
-
The Digital Divide of Know-How and Use of Digital Technologies in Higher Education: The Case of a College in Latin America in the COVID-19 Era
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 6
2021
-
Benefits, satisfaction and limitations derived from the performance of intergenerational virtual activities: Data from a general population spanish survey
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 1
-
Cognitive Strategies and Textual Genres in the Teaching and Evaluation of Advanced Reading Comprehension (ARC)
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
De aprender a escribir, a escribir para aprender
Afilar la mente como herramienta del pensar: intervención para la mejora del aprendizaje y de los procesos cognitivos : homenaje al profesor Manuel Deaño (Servizo de Publicacións), pp. 251-269
-
El enfoque STEAM y su impacto en los resultados académicos mediados por la creencia de capacidad o autoeficacia. Revisión sistemática
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 2, pp. 55-68
-
Evaluation of the benefits, satisfaction and limitations of intergenerational face-to-face activities: A general population survey in spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 18
-
La Comprensión Lectora Avanzada a través de las Disciplinas:: Variables Instruccionales y Psicoeducativas
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 19, Núm. 4, pp. 197-214
-
Revisión sistemática de programas educativos de procesos de autorregulación en alumnos con TDAH
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 2, pp. 41-54
2020
-
Educar en emociones en educación infantil: aspectos teóricos relevantes
Escuela, salud, psicología y educación (Editorial Universidad de Almería (edual)), pp. 59-66
-
Metodologías utilizadas por los profesores universitarios en la docencia y evaluación de la comprensión lectora
Ocnos: revista de estudios sobre lectura, Vol. 19, Núm. 3, pp. 55-71
-
The effectiveness of four instructional approaches used in a MOOC promoting personal skills for success in life.
Revista de psicodidáctica, Vol. 25, Núm. 1
2019
-
Acción conjunta intergeneracional (acig). Descripción de variables intervinientes
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 143-148