Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Burgos (32)

2022

  1. A Comprehensive Review of Instruments Measuring Attitudes Toward Science

    Research in Science Education, Vol. 52, Núm. 2, pp. 567-582

  2. Confirmation and Structured Inquiry Teaching: Does It Improve Students’ Achievement Motivations in School Science?

    Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, Vol. 22, Núm. 1, pp. 28-41

  3. Construcción conceptual de la competencia global en educación

    Teoría de la educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 83-103

  4. Effect of confirmation and structured inquiry on attitudes toward school science

    School Science and Mathematics, Vol. 122, Núm. 1, pp. 16-23

  5. Elementary school students’ interests and attitudes towards biology and physics

    Journal of Biological Education

  6. Identidad rural e identidad científica. Una intervención educativa en la España vaciada

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 40, Núm. 3, pp. 125-145

  7. Perceived Difficulty of School Science and Cost Appraisals: a Valuable Relationship for the STEM Pipeline?

    Research in Science Education, Vol. 52, Núm. 2, pp. 553-565

  8. Testing assumptions of the Draw-a-Scientist-Test (DAST): do stereotyped views affect career aspirations?

    International Journal of Science Education, Vol. 44, Núm. 16, pp. 2423-2441

2021

  1. Creativity development through problem-based informal science: the case of double exceptionality students

    Teaching-Learning Contemporary Physics (Springer), pp. 251-261

  2. Evidencias de validez de una medida de la motivación por las Ciencias de la Naturaleza

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 24, Núm. 2, pp. 351-374

  3. Ideas 4EARS: un proyecto STEM transdisciplinar

    Cuadernos de pedagogía, Núm. 519, pp. 16-21

  4. Measuring children's perceived cost of school science: Instrument development and psychometric evaluation

    Studies in Educational Evaluation, Vol. 70

  5. Mejora de las concepciones de maestros en formación de la educación STEM

    Revista Iberoamericana de Educación, Vol. 87, Núm. 1, pp. 15-33

  6. STEM integrado: Significados, dificultades y perspectivas en el contexto educativo español

    29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021