Anne-Marie Clara
Ballegeer
Universidad de Salamanca
Salamanca, EspañaUniversidad de Salamanca-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (24)
2024
-
A Whole School Approach Towards Sustainability: Assessing the Implementation of a School Programme “Recreos Residuos Cero” (Zero Waste Break Time)
Sustainable Development Goals Series (Springer), pp. 237-246
-
Improvement of attitudes and skills using a MOOC about the basic science of climate change
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1
-
The role of knowledge, attitude, and emotions in Spanish pre-service teachers’ willingness to engage in climate change education
European Journal of Teacher Education
2023
2022
-
Coccolith dissolution versus productivity changes during the Plio-Pleistocene (3.14–1.80 MA) in the South Atlantic (ODP site 1090)
Palaeogeography, Palaeoclimatology, Palaeoecology, Vol. 603
-
Sostenibilidad ambiental en la formación inicial de maestros: una experiencia en el huerto didáctico universitario
Avances en Educación Superior e Investigación. Volumen 2 (Dykinson), pp. 100
2021
-
Concepciones de futuros maestros sobre el tiempo geológico: resultados preliminares
Geotemas (Madrid), Núm. 18, pp. 646
-
Concepciones sobre el tiempo geológico y la formación del paisaje entre maestros en formación.
Enseñar y aprender geografía para un mundo sostenible (Octaedro), pp. 377-392
-
El uso de los Cursos abiertos masivos en línea (MOOCs) de ciencia básica como una forma de mejorar la representación social sobre el Cambio Climático
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
La universidad motor de cambio en la formación del profesorado en materia de cambio climático
Transformación universitaria: retos y oportunidades (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 509-518
2020
-
Climate Change Education: A proposal of a Category-Based Tool for Curriculum Analysis to Achieve the Climate Competence
Education in the knowledge society (EKS), Núm. 21
-
Coccolithophore biodiversity controls carbonate export in the Southern Ocean
Biogeosciences, Vol. 17, Núm. 1, pp. 245-263
-
Full annual monitoring of Subantarctic Emiliania huxleyi populations reveals highly calcified morphotypes in high-CO2 winter conditions
Scientific Reports, Vol. 10, Núm. 1
-
How long has it taken for the physical landscape to form? Conceptions of spanish pre-service teachers
Education Sciences, Vol. 10, Núm. 12, pp. 1-17
2019
-
El cambio climático y su educación: diseño e implementación de un MOOC de formación docente
VII Buenas prácticas en innovación docente en el espacio europeo de educación superior (Ediciones Universidad de San Jorge), pp. 117-128
-
Formación del profesorado de enseñanza Primaria acerca de la educación del cambio climático: necesidades y propuestas
Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974, Vol. 3, Núm. 2, pp. 81-83
-
Improvement on social representation of climate change through a knowledge-based MOOC in Spanish
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 22
-
The university facing the challenges of climate change: A virtual seminar for climate change education
ACM International Conference Proceeding Series
2018
-
A MOOC on the science of climate change for primary and secondary teachers in Spanish
ACM International Conference Proceeding Series
-
Las matemáticas del cambio climático: formación de profesores fuera de las aulas
Investigación en Educación Matemática XXII