Publications in collaboration with researchers from Universidad de Salamanca (16)

2024

  1. On the subalgebra of invariant elements: Finiteness and immersions

    Journal of Algebra, Vol. 659, pp. 395-433

2021

  1. Algebraic geometry and convolutional codes

    Contemporary Mathematics (American Mathematical Society), pp. 251-260

  2. On the existence and construction of maximum distance profile convolutional codes

    Finite Fields and their Applications, Vol. 75

2019

  1. Development and validation of a questionnaire to evaluate teacher training for inclusion: the CEFI-R

    Aula abierta, Vol. 48, Núm. 2, pp. 229-238

  2. Educación inclusiva: barreras y facilitadores para su desarrollo. Un estudio desde la percepción del profesorado.

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 1, pp. 243-263

  3. Rosenthal's decoding algorithm for certain 1-dimensional convolutional codes

    IEEE Transactions on Information Theory, Vol. 65, Núm. 12, pp. 7736-7741

2013

  1. Adicción al móvil en alumnos de secundaria: efectos en la convivencia

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 3, Núm. 3, pp. 215-225

  2. Every convolutional code is a goppa code

    IEEE Transactions on Information Theory, Vol. 59, Núm. 10, pp. 6628-6641

  3. Influence of immigrant students' communication skills on their teaching and learning process

    3RD WORLD CONFERENCE ON LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL LEADERSHIP

  4. Teaching, Learning and inclusive education: the challenge of teachers' training for inclusion

    3RD WORLD CONFERENCE ON LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL LEADERSHIP

2012

  1. Características y repercusiones del cuidado en la salud del cuidador principal de personas con enfermedad de Alzheimer y otros tipos de dependencia

    Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 43, Núm. 241, pp. 108-109

  2. ¿Qué indicadores definen la inclusión?

    Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 43, Núm. 241, pp. 115-116

2011

  1. Aprendiendo de la diversidad: proyecto interuniversitario de evaluación de competencias

    Primeras Jornadas de Innovación Docente en la Universidad de Salamanca

  2. Necesidades educativas vinculadas al uso de las TIC's: El abuso en la utilización del teléfono móvil en población adolescente

    Educación Especial y mundo digital: Actas del Congreso Internacional de Educación Especial y Mundo Digital